Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
4.12 jsem objednala a zaplatila 498,- u nakladatelství Economicus balíček pěti knih 6.12. přišel mail že byla objednávka 1870000430 expedována na moji adresu a doručena bude Českou poštou. Dne 10.12. mi balíček Česká pošta opravdu doručila ale bohužel ho předala někomu jinému i když na balíčku bylo uvedeno moje jméno. 13.12. jsem tuto nepříjemnou událost psala na mail nakladatelství ještě ten den mi bylo odepsáno že jim záleží na spokojenosti zákazníků a že navrhuji aby se ke mě knihy dostaly včas že mi hned druhý den odešlou náhradní balík a poprosí mě o spolupráci při reklamaci původní zásilky. Do dnešního dne nebyla podaná reklamace na Českou poštu kterou jak mi bylo řečeno na poště musí podat odesílatel nakladatelství jsem psala a to nekomunikuje.
sada 5 knih, Manekýna, 13 komnata milenek- uzavřený kruh, Lovec v pasti, Ostrov svobody, Pravdomluvní sedmilháři
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa určeného spotřebitelem. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se prodávající v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.