Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 7.12.2018 u shora uvedené společnosti objednáno zboží v hodnotě 392,- Kč, přiděleno číslo objednávky v.s. 1802018134/7.12.2018. provedena úhrada na účet uvedený v objednávce - č.účtu 2601341563/2010 ve výši 392,- Kč.Objednávka nebyla potvrzena, a pokus o komunikaci se nezdaŘIL - NA KONTAKTNÍ E-MAIL OBJEDNÁVKYZB.@SEZNAM.CZ - pokusy od 8.12. 2018 - žádost o potvrzení objednávky a následující nebyla odezva. taktéž uvedený kont.telefon nikdo nezvedá. /373547690/ IČO přesně nevím, protože nemám možnost nahlédnout do objednávky /06650848?/ Jednalo se vánoční samolepky. V případě potřeby dodám další informace. Každopádně do dnešního dne nemám ani potvrzenou objednávku, ani mne nebyla vrácena poukázaná fin.-částka.
vánoční samolepky - sněhuláci
Vše bez reakce obchodu. Protože od 7.12.2018 do dnešního dne t.j.29.12.2018 nijak nereagovali na - e-maily, kde jsem žádala o potvrzení objednávky, posléze o vrácení mnou provedené úhrady za nedodané a nepotvrzené objednané zboží,žádám o ZRUŠENÍ NEPOTVRZENé OBJEDNÁVKY A VRÁCENÍ POUKÁZANÉ ÚHRADY ZA NEDODANÉ ZBOŽÍ /objednány SAMOLEPKY -SNĚHULÁCI/VE VÝŠI kČ 392,-.
|
Tweet |
Po odeslání objednávky je prodávající povinen zaslat spotřebitelce potvrzení jejího obdržení společně se zněním obchodních podmínek v elektronické podobě. Jedná se o povinnost podnikatele ve vztahu ke spotřebiteli zakotvenou v ustanovení § 1827 občanského zákoníku.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.