Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
V prodejně PENNY Mar. Lázně, Tepelská ul. mně odmítli dne 30.12. v 17,00 vzít zpět lahve od piva. Myslím, že obchod je ze zákona povinen tak učinit, když jsem ještě ke všemu u něj tyto společně s pivem nakoupil. Den před Silvestrem, když jsem si chtěl pivo koupit, je to obzvláště příjemné, když jste v obchodě pěšky. Lahůdkou pak je okolnost, že v obchodě už nebylo vůbec žádné pečivo. Patrně proto, abychom neztloustli ještě na Silvestra, když jsme jedli již na Vánoce.
Vše možno doložit fotografiemi.
20 prázdných lahví do Penny a 20 prázdných lahví domů, pěkně v ruce, v rámci posilování.
Těžko hledat reakci na stížnost. Myslím jen, že den před Silvestrem je den jako každý jiný a pečivo by mělo být k dispozici v podstatě do zavírací hodiny a odběr zálohovaných lahví samozřejmostí. ještě jsem se s takovýmto problémem v žádné jiné konkurenční prodejně nesetkal, takže jsem z toho samozřejmě patřičně rozladěn.
Vím, že mně asi doporučíte nejspíš nakupovat u konkurence, než něco zlepšovat v této vaší prodejně a nejspíš na vaši radu dám.
|
Tweet |
Ze zákona č. 477/2001 Sb., zákon o obalech, vyplývá, že prodejce je povinen vykupovat zpět pouze ten typ lahví, které do prodeje uvádí. Nezáleží tedy na etiketě, ale na typu lahví (liší se tvarem a barvou). Pokud vracené lahve byly stejného typu (tvar, barva), jaké se v prodejně prodávají, pak je společnost povinna je i vykoupit. Pokud by se však jednalo o jiné lahve (jiný tvar, barva), nežli jsou v prodejně k prodeji, společnost je vykoupit nemusí.
Prodejce se musí řídit při výkupu vratných zálohovaných obalů mimo jiné ustanovením § 9 odst. 4, 5 zákona č. 477/2001 o obalech, který závazně stanoví následující povinnosti podnikatele:
4) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech, je povinna vykupovat tyto vratné zálohované obaly bez omezení množství a bez vázání tohoto výkupu na nákup zboží.
(5) Osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, je povinna zajistit, aby tyto vratné zálohované obaly byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu.
Doporučujeme spotřebiteli obrátit se s tímto podnětem přímo na společnost prostřednictvím jejího zákaznického servisu anebo přímo na zodpovědné vedoucí pracovníky uvedené provozovny.
Česká obchodní inspekce jakožto státní dozorový orgán dohlíží rovněž dle § 18 zákona o ochraně spotřebitele, na náležité informování spotřebitele, které se týká výkupu vratných zálohovaných obalů. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.