Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jako student mám platný průkaz ISIC ale paní průvodčí mi ho neuznala a musela jsem na trase Hradec králové - Praha doplatit 141Kč takže ve výsledku jízdenka za 187Kč. Přitom všude jinde mi průkaz uznávají. Nepochopitelné
Ráda bych dostala nějaké vysvětlení. Předem děkuji
|
Tweet |
Jak uvádí České dráhy, a.s. na svých internetových stránkách (https://www.cd.cz/typy-jizdenek/vnitrostatni-jizdenky/-26031/) v záložce podmínky, žáci a studenti ve věku od 18 do 26 let prokazují nárok na slevu 75 % z ceny Obyčejné jízdenky, Akční jízdenky, SuperAkční jízdenky, Zpáteční jízdenky nebo Traťové jízdenky pro 2. třídu platným žákovským průkazem nebo platným průkazem ISIC.
Pokud měla studentka platný průkaz ISIC, měla nárok na poskytnutí studentské slevy.
Pokud spotřebitelka nesouhlasí s účtováním doplatku, je na místě podat společnosti stížnost.
Stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.