Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
9.9. 2018 mi byla jako dárek vstupenka finále FEDCUPu, zadání bylo 11.11. 2018 a 2. řada, cena 11.937,-
28.10.2018 došla emailem vstupenka do 23.řady v sektoru 103, na 10. a 11.11.2018 v hodnotě 5.990,-
ještě před konáním jsem kontaktovala ticketportal.cz, zda by mohl vstupenku ověřit, protože na ní nesedělo ani místo konání
a kontaktovala jsem viagogo, proč mám vstupenku daleko od kurtu, na 2 dny (zjevně 10.11. jsem do Prahy nemohla) a za poloviční hodnotu než, která byla uhrazena? a nejedná o stokoruny ale o tisíce za 1 vstupenku!!!
Viagogo si vyčíslilo rezervační poplatek (ve výši 2.583) + DPH 542 a k tomu manipulační poplatek 40 .... nenápadně rozepsáno do 3 položek si někdo naúčtoval 3.165 za rezervaci jedné vstupenky .... tedy jsme údajně zaplatili CZK 8.772 za vstupenku, která stála celkem 5.990,- !!!
a v jiný, než požadovaný termín
a v jiném, než požadovaném sektoru
Viagogo se na první stížnost prostřednictvím zákaznické podpory ozvalo, že vstupenka odpovídá zadání, a na druhou stížnost, že dodavatel neměl vstupenky pouze na neděli a poslal rovnou na celý víkend a ať si finále pěkně užijeme
Czech Republic vs USA - Fed Cup Final 2018 - Sunday
1) Pokud jsem chtěla pouze neděli a zaplatila jsem za sobotu a neděli 5.990,-, "protože dodavatel neměl vstupenky pouze na neděli", zaplatila jsem zbytečně za první den.
2) Poplatky ve výši 3.165 za jednu vstupenku jsou nehorázné
3) I samotná dodaná vstupenka byla předražená
Žádám dorovnat rozdíl mezi 11.937,- a skutečnou hodnotou nedělního vstupného v sektoru 103 v řadě 23 vč. běžných rezervačních popl.
|
Tweet |
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitelku konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitelka tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.