Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 31.12.2018 jsem byl v prodejně HM na Praze 6 - OC Šestka vrátit zboží.
Matka zakoupila jako dárek košili, ptala se, zda je možné košili vyměnit nebo vrátit a bylo jí řečeno, že to možné je.
Vyzkoušel jsem si jí a byla mi velká, tak jsem ji jel vyměnit - dal jsem jí prodavačce, ta mi přinesla již mou velikost M.
Byla mi, seděla dobře, tak jsem si jí šel vyměnit a na kase, mi bylo oznámeno, že ať doplatím 210 czk.
Tak jsem se ptal, jak je to možné, že jsem si nechal donést tu samou košili jen vyměnit velikost - tu košili M mi přinesla sama prodavačka.
Nechápal jsem, jak je možné při pouze výměně velikostí doplácet. Bylo mi řečeno, že ta jedna je starší edice - ukazovala mi nějaký číslo na cedulce, že místo 8 je tam 9 nebo co.
Ale košile naprosto totožná - jak říkám místo hledání jsem požádal paní prodavačku, aby mi přinesla tu košili, kterou si chci vyměnit.
Rozhodně si nebudu doplácet jakoukoliv částku, když jsem chtěl pouze změnit velikost stejné košile.
Takže jsem požádal, zda tedy mi můžou vrátit peníze - když není možné vyměnit velikost a nedoplácet žádné peníze.
To mi řekli, že také nemůžou - tak mi to nahráli na nějakou jejich kartičku na další nákup.
Volal jsem asi krátce poté na infolinku a tam mi paní řekla, že jestli jsem žádal o peníze zpět, tak v tomto případě jsem měl obdržet peníze zpátky. Nikoliv na kartu HM
Košile
Možnost vrácení peněz nebo košili ve velikosti M
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží je možné pouze v případě, pokud byla kupní smlouva uzavřena distančním způsobem (telefonicky, přes internet atd.) nebo mimo obchodní prostory obchodníka (např.: podomní prodej). Byla-li věc zakoupena v „kamenném“ obchodě, toto právo spotřebitel nemá.
Jiná je situace, když někteří prodávající vrácení či výměnu zboží za jiné v určitých lhůtách umožňují, o čemž spotřebitele informují zpravidla na účtence či sdělením u pokladen. Jde o možnost jdoucí nad rámec zákona, proto si mohou stanovit různé podmínky (nepoužité zboží s originálními visačkami aj., předložení účtenky). Prodávající pak nemusí vždy vracet peněžní prostředky, ale může se zavázat např. pouze k výměně či vrácení ceny formou kreditu na zákaznickou kartu či kupónu na další nákup (Více informací je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-4767/dtest-nejcastejsi-omyly-ceskych-spotrebitelu). Konkrétní informace o podmínkách vrácení nevyhovujícího zboží bývá uvedena zpravidla v prodejních řádech nebo na účtenkách.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.