Společnost


Oldřich Staník

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29352Neuznaná reklamace náušnic

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2019, před 6 lety

Jana Plačková

Znění stížnosti

Dne 22.11. jsem u této firmy zakoupila jako vánoční dárek stříbrné náušnice. Na štědrý den dárek předala a došlo k poškození náušnice při vkládání do ucha. Náušnice se zlomila. Ihned jsem šla zboží reklamovat a dnes mě bylo telefonicky sděleno, že byla reklamace zamítnuta, jako řešení mě nabídli placenou opravu.


Požadované řešení

Jako řešení se mě jeví buďto výměna nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2019 05:35, před 6 lety

Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Právo z vady však nenáleží tomu, kdo o vadě před převzetím věci věděl nebo ji sám způsobil.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2019 17:18, před 6 lety

Podnikatel nám ke stížnosti zaslal následující vyjádření:

"Vážený zákazníku,

Vaši reklamaci na naušnice 925/1000 neuznáváme. Odborným posouzením bylo zjištěno, že naušnice byly mechanicky poškozeny (ulomeny). Dne 2. 1. 2019 Vám byla telefonicky nabídnuta placená oprava. Blo dohodnuto, že se osobně odpoledne dostavíte a domluvíme se. Ale jelikož jste se dostavila až 9. 1. 2019, musel se čekat na Váš souhlas či nesouhlas s placenou opravou. Proto naušnice ještě nebyly na provozovně."

Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2019 11:58, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.3.2019 05:15, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.