Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.11. jsem u této firmy zakoupila jako vánoční dárek stříbrné náušnice. Na štědrý den dárek předala a došlo k poškození náušnice při vkládání do ucha. Náušnice se zlomila. Ihned jsem šla zboží reklamovat a dnes mě bylo telefonicky sděleno, že byla reklamace zamítnuta, jako řešení mě nabídli placenou opravu.
Jako řešení se mě jeví buďto výměna nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupující, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelkou a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitelka může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Právo z vady však nenáleží tomu, kdo o vadě před převzetím věci věděl nebo ji sám způsobil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nám ke stížnosti zaslal následující vyjádření:
"Vážený zákazníku,
Vaši reklamaci na naušnice 925/1000 neuznáváme. Odborným posouzením bylo zjištěno, že naušnice byly mechanicky poškozeny (ulomeny). Dne 2. 1. 2019 Vám byla telefonicky nabídnuta placená oprava. Blo dohodnuto, že se osobně odpoledne dostavíte a domluvíme se. Ale jelikož jste se dostavila až 9. 1. 2019, musel se čekat na Váš souhlas či nesouhlas s placenou opravou. Proto naušnice ještě nebyly na provozovně."
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vyjádření reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.