Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den, v roce 2016 jsem jako výhru obdžela voucher v hodnotě 4000Kč na nákup zboží v internetovém obchodě iChrono.cz. K poukázce, ani na poukázce nebyly uvedeny žádné podmínky, omezení na nákup zboží, ani žádná platnost poukázky. V prosinci 2018 jsem chtěla poukázku uplatnit při nákupu v e-shopu. Při pokusu zadání čísla voucheru k nákupu při platbě nebyl kod funkční a oslovila jsem tedy přímo e-shop s dotazem. Dle vyjádření managera e-shopu jsem se dozvěděla, že voucher již není platný a jako kompenzace mi byla nabídnuta sleva 30%. Vzhledem k tomu, že na voucheru žádné omezení platnosti není, ani odkaz na probíhající akci (kde bych se mohla dovědět termín pro uplatnění) či něco podobného, nic mě tedy nenutilo voucher uplatnit. S vyjádřením managera jsem nesouhlasila a argumenty s platností se snažila uplatnit, bohužel se nepodařilo a proto jsem oslovila vaše služby.
Děkuji předem za pomoc při řešení výše uvedeného.
voucher na nákup zboží v internetovém obchodě iChrono.cz v hodnotě 4000Kč
uplatnění voucheru v plné výši
|
Tweet |
Platnost poukázek se obecně řídí datem, které je na nich vyznačeno. Pokud se s prodejcem nedohodne spotřebitel na prodloužení platnosti, práva spotřebitele uplynutím data na poukázkách zanikají. Takto se v minulosti vyjádřila i judikatura. Například Nejvyšší soud České republiky judikoval v rozsudku sp. zn. 33 CDO 1956/2007, který říká: "samo časové omezení možnosti použít kupón na úhradu ceny vybraného zboží či služeb není způsobilé přivodit spotřebiteli újmu.
Nicméně obchodník musí spotřebitele o platnosti voucheru, dárkového poukazu informovat, nejlépe vyznačením platnosti.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.