Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 12 |
kdyz pominu kvalitu produktu odstaňovač akné (naprosto strašná) a produkt je nepoužitelný.
k produktu jsme nedostal ani nákupní doklad ani český manuál
firma má jen p.o. box
odstoupení od smlouvy do 14 dní dle občanského zákoníku
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Co se týče dokladu o zakoupení výrobku, tento je prodávající povinen vystavit na žádost spotřebitele dle § 16 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, což platí i pro zahraniční subjekt, který ale nabízí výrobky spotřebitelům z ČR.
K reklamaci zboží nutně nepotřebuje spotřebitel doklad o koupi. Stačí jakýkoliv důkaz o tom, že dané zboží skutečně u internetového prodejce zakoupil. To vyplývá z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, který upravuje důkazní prostředky, které lze použít pro prokázání stavu věci. Dostačující by mělo být i potvrzení objednávky v e-mailu spotřebitele.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.