Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Předmět: Vrácená foukací harmonika HohnerChromonika 48 C
- Dne 13. 8.2018 jsem objednal přes portál "Prokapelu.cz – hudební nástroje pro tvoji kapelu foukací harmonikuHohnerChromonika 48 C objednávka č. 20182820 za cenu 2990,- Kč, kterou jsem zaplatil kartou téhož dne.
- Uvedenou harmoniku jsem obdržel dne 17.8.2018.
- Po odzkoušení funkčnosti zakoupeného zboží (maximální doba hraní na této harmonice byla přibližně 1 hodina) jsem zjistil, že mi nevyhovuje.Vyplnil jsem tedy formulář o odstoupení od smlouvy a v souladu s § 1829 občanského zákoníku ji s uvedeným formulářem zaslal dne 27.8.2018 zpět firmě Hudební dům s.r.o., provozovnaJosé Martího 1b. 162 00 Praha. (Podle internetových stránek https:// www.prokapelu.czhohner-chromonica-40-g-foukací-harmonikaKatalogové číslo 7137 je doba na vrácení 40 dnů.)
- Dne 31.08.2018 jsem obdržel po tel. domluvách se zástupcem prodejce p. Vojtěchem Honekem e-mail obchod@hudebni-dum.cz, kde mi p. Honek sděluje, že nemají podle občanského zákoníku a obchodních podmínek povinnost vrácenou harmoniku převzít a že harmonika jeví známky opotřebení tj. zejména mosazné plíšky na stranách i táhlo se používalo a zanechává stopy na harmonice. Dále mi navrhldvě možnosti řešení tj. harmoniku mi vrátí zpět nebo vrátí peníze s tím, že strhnou 20% z ceny kvůli zjevným známkám použití.
- Dne 5.9.2018jsem odepsal:Dobrý den, zakoupenou harmoniku jsem Vám vrátil v době čtrnácti dnů ode dne převzetí služby podle § 1829 občanského zákoníku nepoškozenou, a proto nesouhlasím s Vašimi návrhy. Trvám o navrácení celé zaplacené ceny za harmoniku na uvedený můj účet na formuláři pro odstoupení od smlouvy.
- Dne 5.9.2018Od: "obchod" obchod@hudebni-dum.cz odepsali: Dobrý den, chápu vaše přání, ale je třeba postupovat podle celého občanského zákoníku a našich obchodních podmínek, které z něj vycházejí.
Obchodnípodmínky:
bod5.8.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy
...
c) o dodávce zboží dechových hudebních nástrojů,
plátků a příslušenství (vkládaných při použití na ústa a do
úst), jež byly použity a z hygienických důvodů je nelze
vrátit,
Naše obchodní podmínky vychází z občanského zákoníku dle doporučení České obchodní inspekce byl tento odstavec prosrozumitelnost rozepsán na skupiny zboží, kterých se hygienadotýká.Tento bod vychází z § 1837 bod g).
Patinu na mosazných částech a poškrábání na táhlu jsemvyhodnotil jako nesporné známky používání.
V případě, že s našimi dále nebudete souhlasit, budemepostupovat striktně dle zákona a harmoniku Vám zašleme zpět.Vrácení se snížením ceny je nad rámec zákona a k tomu by bylnezbytný Váš souhlas.Jestli s obchodními podmínkaminesouhlasíte, napište nám to.
- Dne 6.9.2018 jsem odepsal: Vámi uváděné ustanovení OZ v žádném případě nelze
uplatnit na dodané zboží – harmoniku HohnerChromonika 48 C. Toto ustanovení dopadá pouze na takové zboží, které je takto z hygienických a zdravotních důvodů zabaleno, což není tento případ. Muže se jednat o obvazy, náplasti, hygienické potřeby atd. Opakovaně Vás vyzývám k navrácení kupní ceny 2 990,- Kč.
- Dne 06.09.2018 odepsali: nebudu s Vámi polemizovat.Obchodní podmínky byly upravovány dle připomínek ČOI 13.3.2015.
Harmonika nese známky použití, proto nevím proč nárokujetenenárokovatelné vrácení 100% hodnoty?
V této chvíli Vás odkáži na zprostředkovatele řešení podobnýchsporů, což je nezávislá autorita ČOI.
Na následujících stránkách Vám doporučuji vyplnit formulář k
mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů zde:
https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/
Nezávislá autorita Česká obchodní inspekce posoudít naše
naplnění práv spotřebitele.
- Dne 7.9.2018 jsem odepsal: Dobrý den, jak jsem Vám již psal, harmoniku jsem nepoškodil a vrátil Vám ji vtermínu daným OZ i ve lhůtě 40-ti dnů na vrácení zboží, pokud mizboží nebude vyhovovat, jak uvádíte na Vašich internetovýchstránkách u zakoupené harmoniky. Ničím jsem se neprovinil, a proto na Vás požaduji navrácení 100 % hodnoty vrácené harmoniky.V případě, že částka 2.990,- Kč mi nebude uhrazena na můj účetdo pěti dnů, obrátím se prostřednictvím svého právníka na soud.
- Dne 13.09.2018 odepsali: Po opakovaném porovnání stavu vrácené harmoniky (obj. 20182820)jsme utvrzeni v tom, že harmonika byla používaná, jelikož známkyopotřebování jsou evidentní. Harmoniku budeme muset dezinfikovat ataké u ní snížit cenu pro další prodej, protože je na ní vidět, žebyla používaná.Známky opotřebení, které Vy jako opotřebení nevnímáte, jsoubohužel objektivně patrné.Naším záměrem není Vás nějak poškodit, ale musíme nabízet zboží zareálnou cenu vzhledem k jeho vzhledu. Snížení ceny u zboží, které nese známky používání je naprostoběžné. Když se podíváte na nabídky jiných eshopů, zjistíte, žesleva 20% u zboží v podobném stavu naprosto běžná.Harmoniku máme nafocenou a rozhodnutí můžeme kdykoliv doložit.
- Dne 13.9.2018 přišel Opravný daňový doklad k Fa 11801067 a na můj účet byla vrácena částka 2 392,- Kč bez mého souhlasu, že se sníženou částkou o 20 % souhlasím.
- Dne 14.9.2018 jsem odepsal: Dobrý den, ještě jsem se Vás chtěl zeptat, jakou záruku dává výrobce na tuto harmoniku a na co. Harmonika se dá lehce vyčistit utrazvukovou čističkou.
- Do 28.11.2018 jsem čekal dále marně na odpověď, na internetových stránkách "Prokapelu.cz " obchod@prokapelu.cz harmoniku HohnerChromonika 48 C se nic nezměnilo, a tak jsem zaslal opět e-mail abych se připomenul: Dobrý den, stále čekám na doplatek 598,- Kč. tj. 20% zaplacené ceny harmoniky. Nezaslali jste mi ani fotografie s údajným poškozením vrácené harmoniky, výrobního čísla a rozhodnutí, jak jste uvedli v e-mailu ze dne 13.9.2018. Na svých internetových stránkách stále uvádíte dobu vrácení do 40-ti dnů, pokud harmonika nevyhovuje, a že vrátíte peníze zpět!!! To jsem dodržel!!! Dále uvádíte, že jde o unikátní nástroj odolný proti opotřebení, tak zde v tak krátké době nemohlo dojít k opotřebení či poškození, jak stále uvádíte. Výrobce dává určitě záruku minimálně 24 měsíců. Harmonika se dá lehce vyčistit ultrazvukovou čističkou a vydezinfikovat za minimální náklady.
Do dnešního dne jsem nedostal žádné fotky o poškození harmoniky, na internetových stránkách mají stále 40 dní na vrácení zboží a tak se na Vás obracím se žádostí o pomoc.
S pozdravem Eduard Čeněk
foukací harmonika HohnerChromonika 48 C, katalogové číslo 7137
Navrácení celé zaplacené částky za harmoniku tj. nedoplatek 598,- Kč
|
Tweet |
Ve výše zaslané argumentaci obou stran je nakládáno s dvěma ustanoveními občanského zákoníku, ty je však třeba odlišit.
Ustanovení § 1837 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, říká, že spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit (tzn např. zubní kartáček). Pokud harmonika v uzavřeném hygienickém obalu nebyla, jak uvádí spotřebitel, pak není možné ustanovení § 1837 užít a spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy má.
O poškození zboží pak hovoří § 1833 občanského zákoníku, který říká: "Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti." Zde je třeba si uvědomit, že zákonná 14 denní lhůta pro odstoupení od smlouvy slouží k tomu, aby spotřebitel zboží mohl ozkoušet. Pokud jsou na zboží pouze známky běžného ozkoušení, není možné navrácenou částku snižovat. Pokud by však spotřebitel nakládal s harmonikou jinak, než je nutné s ní nakládat s ohledem na její povahu a vlastnosti, pak za snížení hodnoty zboží odpovídá a prodávající je oprávněn cenu ponížit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.