Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vážená paní, vážený pane,
Dnes, 3.1.2019 mi do schránky byla doručena opakovaná výzva z pošty, že od 27.12.2018 mám balík na poště v Třebechovicích p/O, a že pokud si jej dnes nevyzvednu, bude vrácen odesílateli. Bohužel dodnes jsem od pošty do schránky nedostala žádnou původní informaci, že balík na poště vůbec je, a od odesílatele jsem neměla podací číslo (DR0340957036X), takže jsem stav zásilky nemohla ani sledovat na webu České pošty. Po stížnosti na poště v Třebechovicích mi bylo řečeno, že balíky zajišťuje pobočka v Hradci Králové.
Chtěla bych Vás touto cestou požádat o vysvětlení, jak k tomuto mohlo nastat, a požádat Vás o opatření, aby k tomuto v budoucnosti již nedocházelo. Je to již 3. negativní zkušenost s dovozem balíku od listopadu 2018 a věřím, že nejsem jediná.
Děkuji a jsem s pozdravem
Mgr. Marcela Málková
Podací číslo zásilky bylo DR0340957036X
Vysvětlení, jak k tomuto mohlo nastat, a požádat Vás o zavedení opatření, aby k tomuto v budoucnosti již nedocházelo.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman