Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nakupuji zboží z Německa přes zásilkovou službu na webu www.nakupynemecko.cz provozovaném společností Nákupy v Německu s.r.o. V prosinci 2018 jsem uskutečnil poslední nákup zboží, které bylo dodáno na adresu uvedené společnosti. Byla mi však stržena částka 100 Kč z kreditu jako pokuta za uvedení nesprávné adresy jejich boxu. Když jsem se vůči tomuto ohradil, zástupce společnosti tvrdil, že "avizovali tuto skutečnost bezmála 3 měsíce dopředu, a to emailem, v systému, facebooku a také instagramu, a že i přesto došel balíček adresovaný na moje jméno na jejich starou adresu. Dle ceníku je od 1. 11. 2018 přijetí zásilky na jejich staré adrese pokutováno symbolickou částkou 100,- Kč za balík."
Na to jsem namítl, že mi žádný e-mail s podobnou informací o změně nepřišel, FB ani Instagram nemám. Odpověděli, že "mám v nastavení svého účtu vypnuto: "Příjem informačních emailů" a nemohli mi kvůli neudělení souhlasu s nařízením GDPR s účinností ke dni 25. 5. 2018 tento email odeslat." Informační e-maily údajně odesílali zákazníkům 10. července 2018 v 4:32 dop. a 12. srpna 2018 v 10:32 dop. Dále byla informace o změně údajně (neznámým způsobem) zavěšena v systému a na jejich webu až do 1. 9. 2018.
Podotýkám, že jsem v nastavení systému příjem zpráv nevypínal, o čemž svědčí i to, že mi například dne 22.2. 2018 od této společnosti přišlo blahopřání k svátku. Ke svému zákaznickému účtu jsem se přihlašoval dne 8. září 2018 (předtím naposledy 13.9.2017), kdy už zmíněná informace z webu zmizela, a tudíž jsem se s ní prokazatelně nemohl seznámit.
Z výše uvedených důvodů se proto domnívám, že se jedná o nekalou praktiku vůči spotřebiteli, a je potřeba v dané situaci zjednat nápravu.
sada židlí z Amazonu zaslaná přes DHL do boxu společnosti Nákupy v Německu s.r.o.
Vrácení částky 100 Kč zpět na kredit mého zákaznického účtu
|
Tweet |
Byla-li smlouva uzavřena mezi společností a spotřebitelem, není možné sjednat smluvní pokutu v obchodních podmínkách, nebo například e-mailem. K takovému ujednání by se nepřihlíželo. Smluvní pokuta musí být upravena přímo ve smlouvě hlavní, kterou spotřebitel podepisuje nebo uzavírá přes internet (dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Prodávající tedy nemůže smluvní pokutu jednostranně stanovit e-mailem nebo informací na sociálních sítích. Se smluvní pokutou by musel spotřebitel souhlasit již při podpisu smlouvy, případně by bylo možné ujednat změnu smlouvy (dodatkem), který by však musel spotřebitel rovněž odsouhlasit. Výše popsané ujednání smluvní pokuty je překvapivým ujednáním ve smyslu § 1814 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ve spojení s § 1815 se k tomuto ujednání nepřihlíží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.