Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
28.12. byl předán balík od dodavatele přepravci PPL. Za balík jsem zaplatila téměř 3,000 Kč a dopravné. PPL kurýr mi volal 2.1. že stojí před mým domem s balíčkem a jestli jsem doma. Oznámila jsem mu, že doma je přítel, který balíček vyzvedne, ať na zvonek zazvoní. Nicméně kurýr tak neučinil, po snaze mu 4x volat mi to 3x zavěsil a jednou nechal vyzvánět. PPL na stránce pro sledování zásilky uvedla, že adresát nebyl zastižen a zásilka se bude doručovat další den. Volala jsem na infolinku, abych změnila adresu doručení do práce, jelikož jako každý normální člověk nečekám doma celý týden na zásilku, ale chodím pracovat. Adresu prý změnili a doručí mi to další den. Nestalo se tak. Opět jsem volala, řekli mi že se omlouvají, že je chyba na jejich straně, že balíček depo neopustil kvůli změně adresy a že mi ho zašlou další den, tzn. 4.1. Dnes je 4.1., balíček stále nedoručen. Další telefonát na infolinku, kde mi řekli, že balíček dnes doručen nebude, ať si počkám na pondělí. Tak se ptám, zda-li balíček vůbec někdy dostanu! Měla jsem lepší očekávání, ale musím konstatovat, že PPL se bravurně vyrovnává s Českou Poštou, ne-li hůře. Jestli mi balíček nedorazí v pondělí 7.1., okamžitě se obracím na Sdružení obrany spotřebitelů.
Snugpole
Okamžité doručení balíčku a vrácení peněz za dopravu. Platba za služba, která se doteď neuskutečnila a pokud se uskuteční, tak rozhodně ne v požadované kvalitě.
|
Tweet |
Co se týká nesplnění povinnosti dodat řádně dle zasílatelské smlouvy v deklarovaném termínu, bylo by nutné namítnout skutečnost, že se zasílatel nepokusil zásilku dodat a tím porušil povinnost ze smlouvy, kterou má uzavřenou s příkazcem, který by mohl vadné poskytnutí služby reklamovat. Jestliže by zásilka byla dodána později, než bylo stanoveno ve smlouvě, resp. obchodních podmínkách, a v důsledku toho vznikla škoda, mohl by se příkazce domáhat její náhrady na zasílateli.
Za včasné doručení ve vztahu mezi prodávajícím a spotřebitelem odpovídá prodávající, protože povinnost dodat je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa určeného spotřebitelem, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Vzhledem k tomu, že zasílatelskou smlouvu zřejmě uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.