Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začalo klapat ve voze,po servisní prohlídce nám bylo sděleno ze je vše v pořádku a s autem se muže bez problémů jezdit i nadále a ze klapotu z převodovky si nemám všímat. Za několik dni se mi automatická převodovka rozbila. Toto se stalo koncem února. Auto po komplikacich (které zmiňuji jako neveřejný údaj) bylo připraveno po opravě k vyzvednutí koncem listopadu.
Servisním technikovi nebylo možné dovolat takže jsme opakovaně museli navštívit servis osobně,tak jsme se dočkali akorát výmluv na hodně zakázek... auto jsme po 5mesicich nechali převézt do jiné pobočky. Kde museli znovu převodovku vyndat a odeslat na znovu opraveni,a já mám teď zaptalit dvě faktury na stejně služby dvakrát protože v jedné pobočce to udělali špatně a druhá to po nich tedy musela opravit.
Toyota Rav 4
Odškodnění za dlouho dobu a neochotu,neplatit 2x stejnou službu
|
Tweet |
Spotřebitel se v daném případě dohodl se zhotovitelem na opravě věci (úpravě věci), která je prováděna na základě smlouvy o dílo. Pokud provedení služby nebylo řádné, má spotřebitel možnost opravu u podnikatele reklamovat. Zhotovitel je povinen provádět dílo dle smlouvy uzavřené mezi smluvními stranami. Dílo je vadné, neodpovídá-li smlouvě (vada není opravena). V takovém případě má spotřebitel v rámci reklamace právo na bezplatné odstranění vady díla, nelze-li vadu odstranit nebo neodstraní-li ji zhotovitel v dohodnuté lhůtě, anebo vyskytne-li se vada znovu, má spotřebitel právo na zrušení smlouvy nebo na přiměřené snížení ceny opravy. Pokud tedy spotřebitel první provedení díla (opravy) reklamoval, měla by být náprava proveden bezplatně.
Zhotovitel odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, byť se projeví až později. Taktéž odpovídá za vady věcí a dílů, které pro opravu opatřil a použil, má ohledně nich postavení prodávajícího. Je-li tedy měněna například součástka v automobilu, odpovídá zhotovitel za vady této součástky při převzetí, ale i za vady, které se vyskytnou během zákonné 24měsíční doby. Zhotovitel odpovídá také za vady, jejichž příčinou je vadnost věci, která má být opravena nebo upravena, či nevhodnost pokynů objednatele, jestliže ho na vadnost věci či nevhodnost pokynů neupozornil.
Co se týče doby trvání provádění díla (opravy), zhotovitel má na základě smlouvy povinnost provést díl (opravu). Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení s plněním závazku. Prodlení obecně nemá žádný vliv na trvání dluhu, to znamená, že i po vzniku prodlení dluh trvá a dlužník je povinen plnit. S prodlením však přichází specifické postihující následky jako povinnost zaplatit smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána, povinnost k náhradě škody, která prodlením může věřiteli vzniknout, rovněž i právo věřitele odstoupit od smlouvy ohledně nedodaného zboží.
Jestliže spotřebitel nevyužil možnost odstoupit od smlouvy, kterou mu přiznává § 1978 obč. zák., lze po prodávajícím požadovat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s nesplněním smluvních povinností v řádném termínu.
Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli. Překážka vzniklá ze škůdcových osobních poměrů nebo vzniklá až v době, kdy byl škůdce s plněním smluvené povinnosti v prodlení, ani překážka, kterou byl škůdce podle smlouvy povinen překonat, ho však povinnosti k náhradě nezprostí.
Bude tedy záležet především na možnosti prokázat, zda spotřebiteli reálně škoda vznikla.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.