Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednával jsem mobilní telefon Samsung S8 s tím, že ho mají skladem v eshopu a dodání do dvou dnů na prodejnu. Objednával jsem si ho 26.12.2018 s tím, že dodání bude tedy 28.12. jelikož měli otevřeny pobočky každý den kromě dne objednání. Po upozornění mailem na nedodání zboží nikdo nereagoval a až mi po víc než týdnu zboží dorazilo na pobočku, tak mě obchod arogantně oznámil, že zboží už je na prodejně a je vůbec nezajímá nedodržení termínu. Znění na konci že je jim to líto je arogance nejvyššího kalibru, protože do doby než bylo zboží na prodejně se nikdo k mailu ani nevyjádřil. Zboží bylo koupeno jako dárek k oslavě novému roku přítelkyni a byl jsem za blce, když jsem slíbené zboží neměl. Tím, že to dodají na prodejnu o týden později a s arogancí a ve stručnosti mi napíšou, že je zboží na prodejně nejsem spokojen. Když jsem požadoval aspon nějakou finanční kompenzaci, tak mi to bylo zamítnuto, že je to vůbec nezajímá. Opravdu jenom vydělávat a zákazník jde stranou a že s tím mohl mít i zákazník problém je jak jde vidět této firmě jedno.
Samsung S8
Sleva za zpozdění dodávky zboží
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.