Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Koupila jsem okenní alarm, uvnitř obalu je popis tak malými písmeny, že to nejde přečíst, šla jsem jen upozornit paní zast.vedouci, že by se to nemělo prodávat, že tam není pořádný český popis a ona mi řekla, že si mám vzít lupu. Jsem prodavačka víc jak 30 let a v životě bych si toto nedovolila říct zákazníkovi. To je otřesné chování. S pozdravem Benešová
Okenní a dveřní alarm bez českého návodu, malý popis uvnitř obalu, není k přečtení - smartwares
Stažení z prodeje. A samozřejmě lepší chování zast.vedouci k zákazníkům.
|
Tweet |
Prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Nebyl-li dodán český návod, bez kterého není možné zakoupený výrobek řádně používat, je vhodné uplatnit reklamaci. Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli jeho provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě jeho podnikání. Pokud byla v kupní smlouvě uvedena pro vyřizování reklamací třetí osoba (například servis), může spotřebitel uplatnit reklamací také u této osoby.
Pokud společnost nepřijme reklamaci, dopouští se přestupku, za který jí může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.