Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry vecer,
dnes vecer jsem jela vlakem z Brna hl. nadrazi do Brna-Zidenic.Pravidelny odjezd 21.20.Z Brna hl. nadrazi,kvuli neprizni pocasi vlak vyjel do Zidenic asi o 7 min pozdeji.Z nejasnych duvodu jsme vsak jeste cekali asi 10 mim mezi zastavkami.Vlak dojel asi v 21:37 a z nepochopitelnych duvodu spoj smer Veseli n.Moravou odjel.Pravidelny odjezd 21.32.Nechapu,ze muze nekdo pustit vlak, na ktery se potrebuje dostat asi 30 lidi.Pan vyptavci volal na dispecink a tam mu bylo receno,ze se vylozene jedna o pochybeni dispecera.Bohuzel toto byl posledni vecerni spoj a ja se tedy nemela jak dostat domu.Jezdim pravidelne do Bucovic,kde je pravidelni prijezd 22:02 a navazuje mi posledni spoj dale domu.Autobus smer Rousinov-odjezd 22:12.Vypravci mi rekl,ze mu je to lito,ale ze dalsi vlak do Bucovic jede za hodinu a pak mam jit PESKY!A ze si muzu stezovat!Kvuli jasnemu pochybeni dispecera tedy zadam o proplaceni jizdniho dokladu plus proplaceni nahradni dopravy (taxi).Doklady mam a cekam na reakci
Sp vlak 1737 Veseli n.Moravou
Proplaceni cele castky(jizdenka plus uhrada za taxi)
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitelka na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.