Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.11.2018 jsem na e-shopu www.kabelkyodhrabenky.cz zakoupila koženou aktovku ve Vintage stylu P37 přírodní kůže(VOOC_XML_PL_VOOC_129B) - objednávka č. O000001339, v hodnotě 3.000 Kč.
Dne 23.11.2018 byla moje objednávka vyřízena a odeslána. Doručena byla pomocí DPD sledovací číslo 13925016903992 dne 27.11.2018. Hned v den doručení jsme aktovku vyzkoušeli - naskládali si do ní věci z dosavadní aktovky. Po vyzkoušení jsme bohužel zjistili, že je příliš malá a barva se nehodí. Proto jsem následující den - 28.11. tašku odeslala pomocí PPL zpět s originálem faktury a formulářem pro vrácení zboží.
Dne 18.12.2018 jsem zjistila, že si přítel při zkoušení aktovky uvnitř zapomněl cestovní složku s cestovním pasem a hesly, proto jsem kontaktovala znovu paní Jiřinu Párovou, zda ještě tašku má u sebe a zda by bylo možné pas vrátit. Předpokládala jsem, že ano, protože mi zatím nedorazila na účet zaplacená částka.
Paní Párová tašku prohlédla a pas našla. Přislíbila emailem vrácení pasu, ale na základě tohoto nálezu mi odmítla přijmout aktovku zpět a vrátit peníze, protože je prý použitá. Dne 28.12.2018 mi taška přišla i s pasem zpět.
Aktovka ve Vintage stylu P37 přírodní kůže (VOOC_XML_PL_VOOC_129B)
Touto cestou bych ráda poprosila o potvrzení, zda tašku mohu odeslat opět na adresu společnosti a opět tak požádat o vrácení peněz. Předpokládám, že 14 denní lhůta na vrácení zboží je právě určena k tomu, že si zboží kupující může vyzkoušet.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání.
V případě poškození zboží je možné dle § 1833 občanského zákoníku pouze to, aby si prodávající nárokoval tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Jestliže k takovému snížení vrácené částky dojde, měl by prodávající prokázat, na základě čeho se tak stalo, a to např. doložením fotodokumentace.
Lhůta 14 dnů slouží právě k vyzkoušení zboží, běžné zkoušení zboží však nelze považovat za nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr
Dobrý den,
Tašku jsem převzala s tím, že asi nebude problém s vrácením. Poté mi ovšem paní napsala, že nechali v tašce cestovní pas. Kromě cestovního pasu byl v kapse nový účet od nákupu telefonu. Štítky byly odstřižené, taška nebyla v původním balení. Když si zkoušíte tašku, tak maximálně zkusíte zda se Vám tam vejde cestovní pas, peněženka nebo notebook a vyndáte ho. Ale nebudete si do něj vkládat samostatný účet od nově nakoupeného telefonu. Účet nebyl v nějakém pouzdře, ale volně vložený. Nebyl to účet starý, ale úplně nový. Nemluvě o tom že pokud se Vám nelíbí barva, tak ani neodstřiháváte visačky. Proto jsem zboží vrátíla i s cestovním pasem a účtem zpět, na adresu s vyjádřením, že bylo použito.
Toto si velmi dobře pamatuji, protože je to kuriozita. Většinou není problém s vrácením zboží.
Jiřina Párová, jednatelka Crone Aurum s.r.o.
Vážená paní Párová,
děkuji za Vaši reakci, nicméně Vás znovu žádám o přijetí zboží zpět. Visačku jsem Vám na tašku nechala opět připevnit.
Tašku si dle zákona vyzkoušet mohu, i vkládat do ní jakékoli věci je při zkoušení normální. V případě, že se nedohodneme smírnou cestou, obrátím se na Obchodní inspekci.
S pozdravem
Lucie Odehnalová
V daném případu je rozhodující faktický průběh věci. Pokud došlo skutečně jen k vyzkoušení a naskladnění věcí a taška nebyla užívaná při např. chození do práce, nakupování či cestování, potom spotřebitelce právo na odstoupení od smlouvy svědčí bez omezení. Jestliže však k něčemu z uvedeného došlo, tj. taška byla zkoušena nad rámec nutný k seznámení se s její povahou a vlastnostmi, potom spotřebitelka odpovídá prodávající společnosti podle § 1833 zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, pouze za takovým jednáním vzniklé snížení hodnoty zboží. Právo na odstoupení od smlouvy na základě takového jednání však spotřebitelce odepřít nelze.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla reagovat.
Dobrý den, jsem ochotna snížit cenu za tašku, kterou jsem Vám ale odeslala zpět na Kč 2,000,-.Jinak paní není kupující, byla jí zásilka doručena, ale kupující je někdo jiný, takže budu jednat jen s ním. A jak uvádíte na seznámení se zbožím není nutné odstřihávat visačku a dávat si tam doklady o zaplacení zboží. Jiřina Párová
Vážená paní,
vzhledem ke skutečnosti, že taška byla vrácena ihned následující den po jejím doručení na moji adresu, nemůžeme zde vůbec hovořit o použití věci nad rámec mých zákonných možností. O úhradě, doručení i zpětném odeslání mám samozřejmě doklady. Opět vás proto žádám o svolení zaslání zboží zpět na vaši adresu a o navrácení kupní ceny v plné výši.
Stížnost opět přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat. Z naší strany již není nad rámec našeho dřívějšího vyjádření co doplnit.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.