Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Řádně jsem vyreklamovala proleženou matraci Java zakoupenou ve Scontu Černý most.Nová matrace se opět proležela.Sconto,pan Hais reklamaci odmítl s tím,že na nové zboží,v tomto případě vyměněnou matraci se záruční doba již neprodlužuje.Č.reklamace je 4725979.Myslím si,že mám právo na uplatnění reklamace.Jinak to znamená,že výrobci a prodejci mohou prodávat nekvalitní zboží, protože tímto způsobem nelze sjednat zcela nápravu.
Pěnová matrace Java 90/200cm, v 19cm. Cena 4499kč.
Vrátit peníze nebo opět vyměnit,jen bych nerada měnila do nekonečna.Radši bych si koupila jiného výrobce,tady jsem již ztratila důvěru.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitelka novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebitelce možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.