Společnost


SCONTO, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29495Nová záruční doba vyreklamovaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2019, před 6 lety

Eva Greplová

Znění stížnosti

Řádně jsem vyreklamovala proleženou matraci Java zakoupenou ve Scontu Černý most.Nová matrace se opět proležela.Sconto,pan Hais reklamaci odmítl s tím,že na nové zboží,v tomto případě vyměněnou matraci se záruční doba již neprodlužuje.Č.reklamace je 4725979.Myslím si,že mám právo na uplatnění reklamace.Jinak to znamená,že výrobci a prodejci mohou prodávat nekvalitní zboží, protože tímto způsobem nelze sjednat zcela nápravu.


Produkt

Pěnová matrace Java 90/200cm, v 19cm. Cena 4499kč.


Požadované řešení

Vrátit peníze nebo opět vyměnit,jen bych nerada měnila do nekonečna.Radši bych si koupila jiného výrobce,tady jsem již ztratila důvěru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2019 09:09, před 6 lety

V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitelka novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebitelce možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2019 15:26, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.