Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#29503Neuznaná reklamace (zatajená vada- vadný katalyzátor)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2019, před 6 lety

Dominika Stašková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 6.12.2018 jsem koupila vůz Ford Focus RZ: 3AH4760 v pobočce AAA v Praze 8-Čimice. Při zkušební jízdě mi na přístrojové desce svítila pouze ikona airbagu (o jehož špatné funkčnosti jsem byla při koupi informována) a jinou chybu vůz nevykazoval. Po koupi vozu se při první cestě cca po 60 km rozsvítila ikona motoru. Ihned další všední den jsem proto jela zpět do AAA, že chci vědět co je to za chybu a vůz případně vyměnit/vrátit. Prodejce mi vůz nechal prověřit přímo v servisu AAA. Řekl mi, že jde o vadný katalyzátor, ať vadu osobně reklamuji. Bohužel již bylo reklamační oddělení zavřené. Při této návštěvě mi byla hláška o chybě katalyzátoru smazána, ovšem cca po ujetí 100 km od pobočky AAA se opět objevila. Z tohoto faktu a i výsledku diagnostiky provedené následně v jiném autoservisu, kde bylo uvedeno, že účinek katalyzátoru je příliš slabý, což je již 2.stupeň upozornění na špatný stav katalyzátoru, s jistotou usuzuji, že AAA o velmi špatném stavu katalyzátoru věděli již při prodeji vozu, pouze smazali chybu při diagnostice. A tak jsem musela do Prahy jet znovu dne 13.12.18, abych mohla reklamaci zrealizovat (protokol o reklamaci ev. c. 434819). V tu dobu jsem měla s sebou již vyčíslení případné opravy od servisu na 13tis. V oddělení reklamací mne pán nejprve odbyl, že se jedná o velmi nízkou cenu vozu (stál 68tis. což pro mě malá částka opravdu není), ale že se tím tedy bude zabývat. Po zbytek jednání byl ovšem velmi slušný. Slíbil mi, že mi za týden zavolá verdikt reklamace, tak se ovšem nestalo a vyčkala jsem tedy na písemné vyjádření. Dostalo se ke mně 28.12.18 se zamítavým rozhodnutím s vysvětlením, že vůz a jeho součástky jsou opotřebeny dle stáří a počtu ujetých km. S tím samozřejmě jako kupující ojetého vozu počítám a v současné době mám své vozidlo v servisu z důvodu výměny opotřebených ložisek na kolech a nic po nikom nechci, neboť to je opotřebení materiálu. Ale katalyzátor, který evidentně svou omezenou funkčnost hlásil již před mojí koupí, na což jsem nebyla při prodeji upozorněna, mi přijde jako nefér jednání a prosím o proplacení opravy tohoto vadného dílu.
Moc Vám děkuji.
Dominika Stašková


Produkt

Ford focus RZ 3AH4760


Požadované řešení

Zajištění nebo proplacení opravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.1.2019 07:31, před 6 lety

Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitel před koupí o vadě věděl, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděl. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitel toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel také právo na proplacení nákladů, které musel v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.1.2019 15:20, před 6 lety

Vážená paní Stašková,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně nového výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.2.2019 06:18, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.2.2019 15:36, před 6 lety


Dominika Stašková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den, se společnosti AAA AUTO jsme se dohodli na kompromisu v podobě částečné finanční kompenzace za opravu. Moc děkuji dTestu za oporu, cenné informace a zprostředkování komunikace mezi mnou a společností. Myslím, že bez vás v zádech by se se mnou v AAA nikdo nebavil po úvodním zamítnutí reklamace. Jednání bylo díky vám snazší a domluvili jsme se myslím ku spokojenosti obou stran.

Děkuji

Přeji krásný den