Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#29506Předražené vstupenky, přeprodej

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2019, před 6 lety

Lucie Lančová

Znění stížnosti

Dobrý den,
to, že jsem naletěla této firmě beru jako své velké ponaučení a ačkoli mě na to upozorňovalo více věcí - časový pres, obchodní podmínky v angličtině, přesto jsem to brala jako marketingový tah a plně procitla až když jsem zjistila, že mi lístky, které jsem chtěla dát jako vánoční dárek dodají až týden před koncertem (bude až v září) a že na ticketportalu je mají o několik tisíc levnější...
Protože jsem je potřebovala jako dárek, koupila jsem je na ticketportalu znovu a na serveru viagogo jsem dala původní lístky k prodeji.
Asi za 2 týdny po prodeji se mi ozvali, že lístky jsou prodány (docela se divím, protože do ceny jsem zahrnula i všechny poplatky, které mi naúčtovali), ale peníze dostanu až 8 dní po akci, pokud kupující úspěšně získá vstup na akci. Předpokládám, že kupující již lístky také musel zaplatit.
Pokud lístky zajišťuje společnost viagogo osobně mám obavu, aby mi pak nenapsali, že se lístek nepodařilo zajistit a pak mi žádné peníze neposlali. Samozřejmě, ať psali, že bude vše zdarma, tak ve smluvních podmínkách je opět za přeprodej účtován poplatek.
Mám dotaz, zda již byly s přeprodejem nějaké potíže a pokud bych peníze nedostala, zda je toto již na trestní oznámení (já a zřejmě i kupující jsme zaplatili).
Děkuji
Lancova


Produkt

Předraženost, nekorektní chování


Požadované řešení

Je za přeprodej lístků zodpovědná společnost viagogo nebo já, která jsem lístky od nich koupila a vzápětí je přeprodala?
Pokud by mi při svých obchodních praktikách napsali, že kupující z nějakých důvodů nemohl absolvovat koncert (falešný lístek atd.) a peníze mi zpět neposlali, je vhodné podat trestní oznámení?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 16:35, před 6 lety

Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitelku konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitelka tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).

Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.

Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2019 15:57, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.