Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc. Dne 8.8.2018 jsem objednal interiérové dveře a zárubně zn. DRE a zn. PORTA u společnosti Nejdveře.cz. K uvedenému datu jsem zaplatil zálohu. Při sjednávání zakázky mi bylo sděleno, že dveře budou dodány ve lhůtě do 8 týdnů.
Později jsem byl informován, že při objednávce jsem souhlasil s tím, že dle obchodních podmínek, společnosti (viz. http://www.nejdvere.cz/images/stories/obchodni-podminky/obchodni-podminky_vseobecne.pdf) je termín dodání stanoven v rozmezí 4-12 týdnů.
Dnes je to 22 týdnů a dveře dosud nebyly dodány. Firma odůvodňuje svůj postup tím, že jde o zakázkovou výrobu a termín dodání je pouze orientační. Na svém webu firma aktuálně uvádí dodací termíny pro námi objednané dveře Porta 6-18 týdnů.
V prosinci firma sdělila, že dveře bude mít na skladě dne 12.12.2018. To se nestalo.
Ani na počátku ledna firma nevěděla, kdy bude mít dveře na skladě.
Na naše výzvy jsme vždy obdrželi odpověď, že vzniklá situace firmu mrzí, ale lhůta pro dodání dveří je jen orientační, neboť je postupováno podle zákona o zakázkové výrobě. Žádný takový zákon neznám a nepodařilo se mi jej dohledat.
Firma nadále argumentuje tím, že dosud neobdržela dveře od výrobce a nyní přesně neví, kdy jí budou dveře dodány. Proto nám nemohla dveře dodat a namontovat.
Pro nás jde o velmi nepříjemnou situaci, neboť v celém domě žijeme již několik měsíců bez dveří. Členové naší rodiny, příp. návštěvy, nemají žádnou intimitu ani v koupelně či na WC. Nelze opominout ani skutečnost, že jsme uhradili vysokou zálohu.
Prosím o Vaši pomoc, neboť mi není jasné, jak mohu situaci řešit. Domnívám se, že není možné, aby lhůta pro dodání dveří byla jen orientační.
1 ks Dveře DRE Galla 1 čiré sklo, 5 ks dveře PORTA DECOR, 3 ks tunel PORTA (samostatné zárubně)
Jako adekvátní řešení bych uvítal neprodlené dodání dveří (nejpozději v termínu do konce ledna 2019), příp. okamžité vrácení peněz.
|
Tweet |
Zhotovitel musí dílo provést s potřebnou péčí v ujednaném čase podle ustanovení § 2590 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ"). Pokud zhotovitel neplní svůj dluh řádně a včas, je v prodlení podle ustanovení § 1968 OZ.
Ustanovení § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že zakládá-li prodlení jedné ze smluvních stran nepodstatné porušení její smluvní povinnosti, může druhá strana od smlouvy odstoupit poté, co prodlévající strana svoji povinnost nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě, kterou jí druhá strana poskytla výslovně nebo mlčky.
Na základě výše uvedeného doporučujeme i přes dlouhé prodlení zhotovitele poskytnout mu dodatečnou lhůtu k plnění (nejlépe si pořídit kopii tohoto dokumentu a zaslat doporučeně a s dodejkou zhotoviteli). Po marném uplynutí lhůty doporučujeme odstoupit od smlouvy. Tím pádem na straně zhotovitele vznikne bezdůvodné obohacení (zaplacená záloha), které bude muset vydat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.