Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Na eshopu Alza.cz objednána závěsná skříň Mars kombi 5811. 10. 12. 2018 provedena platba. Dne 12. 12. 2018 email od Alzy (Očekávaný termín doručení je čtvrtek 13.12.2018). Zásilka předána do přepravy však až 13. 12. 2018. (začíná předvánoční frmol, říkám si, nevadí). Dne 18. 12. 2018 email od pošty - zásilka uložena - poškození. Jdu tedy na poštu zjistit oč jde. Vzhledem k povaze zboží, jde spíše o chybu na straně pracovníka, který zásilku balil, nedůkladně zabaleno a omotáno jen lehce páskou, zásilku tedy nepřebírám. (může se stát, je toho moc). Do této chvíle ještě v pořádku, avšak co následuje, nelze již vzít s pochopením, jde o aroganci a ignoraci ze strany prodejce, kterou nelze přejít a doufám, že to odradí alespoň pár potencionálních zákazníků od nákupu na tomto eshopu, který si již zřejmě nevidí na špičku nosu.
Opakovaně přes kontaktní formulář a email informuji Alzu o stavu balíku a že reklamaci na poškození musí podat oni, jakožto zadavatel služby. Na zprávy nikdo nejprve nereaguje, následně email, že se omlouvají a zboží pošlou, čekám, dále bez reakce, urguji tedy vyřízení, popisuje celý případ a po několika dnech následuje email, že zboží je přece již připraveno na poště, tak co řeším. To, že jsem jim x-krát psal, že zboží je poškozené, nikdo zjevně ani nečetl, nebo záměrně ignoroval, popř. na ty maily odpovídá nějaký automat a ne člověk, ač jsou podepsány skutečným člověkem.
Docházím mi trpělivost a podávám stížnost přes kontaktní formulář.
Na stížnost přichází 28. 12. 2018 omluvný email, kde konečně pracovník Alzy zřejmě pochopil, co píši. Pracovník se ptá, zde chci vrátit peníze, či nové zboží. Na to obratem odpovídám, že prosím nové zboží (které mají skladem!!) a že prosím o informaci, kdy jej odešlou a o číslo zásilky.
Na to již nepřišla žádná odpověď. Urguji tedy mailem - bez reakce.
4. 1. 2019 volám na Alza infolinku, slečna ochotně sdělí že věc prověří a odmlčí se, po několika minutách mi sdělí, že k případu neví další informace a že to nejspíš řeší kolegové. Žádám ji tedy o jediné, ať mi sdělí, nebo do mailu pošlou info, kdy mi zboží pošlou. Do dnešního dne 7. 1. 2019 bez reakce. Mimochodem pošta již poškozené zboží vrátila zpět na odesílací poštu, odkud Alza zboží odeslala a to tam leží a Alza si jej nevyzvedává.
člověk je bezradný z toho přístupu a jednání, téměř měsíc po odeslání platby a zboží nikde.
Závěsná skříň Mars kombi 5811
nepoškozené zboží
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá včas, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
Spotřebitel může rovněž odstoupit od smlouvu uzavřené přes internet do 14 dnů od převzetí zboží dle § 1829 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.