Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#29539Nereagování na reklamaci a neposkytnutí kompenzace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 hodin 36 minut

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2019, před 6 lety

Viktorie Prokopová

Znění stížnosti

Níže zasílám sepsanou stížnost zaslanou na na Travel Service 20.7.2018, na kterou mně doposud nikdo neodpověděl:

Dobré odpoledne,
měla jsem u Invie zařízený na Mallorcu od 17.6. - 24.6. Zpět jsme měli let do Bratislavy 24.6.2018 ve 22:10 hod. Na letišti jsme se v pořádku odbavili a šli čekat na naše letadlo. Zjistili jsme, že letadlo má zpoždění a ve 23:15 jsme byli zavoláni českou pracovnicí letiště k přepážce, která nám sdělila, že letadlo teprve vyletělo z Bratislavy a předala nám papír s našimi právy v případě zpoždění letu plus jsme obdrželi poukázku v hodnotě 6 EUR na občerstvení jako kompenzaci za zpoždění. Řekla, že se máme jít občerstvit a letadlo doletí nejdříve za 2,5 hodiny.
Šli jsme si koupit jídlo a k přepážce jsme se vrátili v 00:20, tudíž cca za hodinu, kde nám stejná paní řekla, že naše letadlo odletělo před pěti minutami, protože se rozhodli přistavit letadlo nové. Dále nám řekla, že máme právo na odškodnění, protože zmeškání letadla nebyla naše vina, ale vina byla ze strany letiště a byly nám podány mylné informace.
Velmi mě zarazilo, že nás nikdo nehledal ani nekontaktoval na mobilní telefon, a jak si mohli dovil odletět bez nás, když nám sdělili, kdy nám letadlo doletí. Chápu, že přistavili nové letadlo, ale v tom případě měli počkat na všechny cestující a až pak odletět, když změnili plán letu. Dále mě zaráží, že nás do teď nikdo nehledal!
Problém jsme již řešili na pobočce v Břeclavi a tam nám také sdělili, že se stala i chyba se zavazadly, protože správně měly odletět do Bratislavy i bez nás, což se nestalo. Proto také prosím o prošetření této situace se zavazadly.
Koupili jsme si nové letenky do Prahy v hodnotě 181, 64 EUR. Poté jsme zaplatili 120 Kč za přepravu z letiště v Praze do železniční stanice Praha a 598 Kč za cestu vlakem z Prahy do Břeclavi.
V příloze zasílám naskenované původní letenky do Bratislavy, nově zakoupené letenky do Prahy, cestu z Prahy do Břeclavi, smlouvu o zájezdu a práva cestujících v letecké dopravě, které jsme obdrželi na letišti.
Prosím o vyřízení stížnosti a, že čekáme na proplacení a odškodnění, na které máme právo, jak už nám bylo sděleno na letišti i na pobočce Invia v Břeclavi, a taktéž i u cestovní kanceláře Koala Tours, a.s..
Děkuji
Viktorie Prokopová


Produkt

letenky mám v naskenované podobě, na vyžádání zašlu.


Požadované řešení

Proplacení dodatečně zakoupených letenek, vlakových jízdenek a případné odškodnění za čekání na vyřízení mojí reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2019 09:08, před 6 lety

Nároky cestujících při zpoždění letu se řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady č. 261/2004. Cestující, jehož let byl významně zpožděn (cestující dosáhne cílového místa určení o tři nebo více hodin později, než je původně plánovaný čas příletu), obdrží dle čl. 7 nařízení ve světle rozsudku Soudního dvora Evropské unie ze dne 19. listopadu 2009, Sturgeon (C-402/07 a C-432/07), náhradu ve výši 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, 400 EUR u všech letů v EU delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, 600 EUR u všech ostatních letů.

Podrobný formulář stížnosti pro uplatnění nároku při zrušení letu, zpoždění letu nebo odepření nástupu na palubu zpracovala Evropská komise jako praktický návod postupu při stížnosti u leteckého dopravce, viz. http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf

Po bezvýsledném uplynutí šestitýdenní lhůty pro vyřízení stížnosti leteckým dopravcem, nebo pokud cestující není s odpovědí leteckého dopravce spokojen, je možné stížnost podat národnímu dozorovému orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví(dále jen „ÚCL“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6.

Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.