Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.11.2018 jsem na eshopu www.byljsemyoutuber.cz objednával DVD Byl jsem youteber. Při objednávce jsem vyplnil dostupná pole - jméno,příjmení,PSČ a město. Provedl jsem ihned platbu kartou, protože jiná možnost nebyla. Dne 12.12.2018 jsem kontaktoval odesílatele s prosbou o zaslání trasovací čísla zásilky. Odesílatel tvrdil, že zásilka byla odeslána, nicméně trasovací číslo mi nebyl schopen po opakovaných urgencích poskytnout. Na základě toho, že Česká pošta moji zásilku neevidovala, jsem objednávku dne 17.12.2018 stornoval a požádal o vrácení peněz. Odesílatel zásilky odepsal, že peníze mi na účet vrátí, jakmile se jim zásilka vrátí zpět. Neodeslaná zásilka se ovšem nemůže vrátit a mé peníze na účtě dosud nemám připsané. Rád bych si o eshopu zachoval dobré mínění, chybovat je lidské a věřím, že stížnost bude vyřízena k mé spokojenosti.
DVD - BYL JSEM YOUTUBER
Vrátit peníze na účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.