Společnost


Auctio Energia s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29549Klamavé jednání při uzavírání smlouvy (dodávky plynu a elektřiny)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2019, před 6 lety

Marek Černý

Znění stížnosti

Dobrý den, můj problém se týká společnosti Česká Regionální Energetika. Již 22.6.2017 moje babička Danuše Černá podepsala smlouvu od pochybné společnosti Auctio Energia, a to po opakovaném ujišťování, že jde jen o kontrolu dodávek plynu a elektřiny. Babička, která navíc špatně vidí, smlouvu podepsala v domnění, že se jedná jen o kontrolu, bez možnosti si dokument v klidu přečíst, jelikož na ni naléhali. Babička mi o celé situaci bohužel řekla až v době, kdy přišel dopis od Auctio Energia, že byl vybrán vítěz této smyšlené aukce, kterým byla Česká Regionální Energetika. V tu chvíli jsme zjistili, že babička podepsala v klamu plnou moc na vypovězení smlouvy u stávajícího dodavatele energií. A zde začal koloběh řešení této situace - přestože výpovědní doba 14 dní bez sankcí už uběhla, poslali jsme výpověď do Auctio Energia a vše jsme řešili i telefonicky. Od Auctio Energia jsme se dozvěděli, že už s tím nemají nic společného, že s naší situací nemohou nic dělat a že jsou pouze prostředníky v této věci. Následovalo nekonečné dohadování po emailech i po telefonu s Českou Regionální Energetikou, kdy s námi odmítali komunikovat a pokládali nám hovory. Bylo nám oznámeno, že odstup od smlouvy je již možný jedině při zaplacení nehorázných sankcí (konkrétně 30 tisíc korun za jedno odběrné místo), které si babička v žádném případě nemůže dovolit. Dalo by se říct, že vyčerpaní a znechucení jsme se "smířili" s touto situací s tím, že ceny za plyn a elektřinu budou snad nízké - tak jak dodavatel slibuje. Kvůli všelijakým poplatkům je však výsledná cena markantně vyšší. Řešení situace jsme museli odložit mimo jiné z důvodu špatného zdravotního stavu babičky, která musela podstoupit také operaci srdce, řešení ČRE se tím pádem protáhlo a opět ho otvírám já, Marek Černý, již s babiččinou plnou mocí. Babička jako důchodkyně za odběrná místa platí mnohonásobně vyšší zálohy, než by platila u jiného dodavatele, bohužel už nějaký ten měsíc, a kvůli sprostému oklamání, si tento verdikt nevědomky podepsala vcelku na 5 let - zbývá tedy ještě pěkných pár let. Přesto, že od prvního podepsání uplynula delší doba a babička řádně splácela každý měsíc zálohu, jsem se rozhodl tuto situaci řešit. A pokud nepůjde řešit rozumně, jsem odhodlán řešit tento problém soudní cestou.
Děkuji předem za pomoc, nikomu nepřeji, aby se takto nechal napálit. Je až nelidské, že se tato společnost s těmito praktikami zaměřuje na lidi, kteří se nemohou nebo neumí bránit.
Marek Černý


Produkt

Dodávky plynu a elektřiny


Požadované řešení

Zrušení smlouvy bez jakýchkoli sankcí a poplatků


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2019 11:23, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitelka by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Druhou možností je namítnout podstatné porušení smlouvy, což by mělo za následek možnost od smlouvy odstoupit. Za podstatné porušení smlouvy se dle ustanovení § 2002 občanského zákoníku považuje takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. Tedy se dá předpokládat, že spotřebitelka by danou smlouvu nepodepsala, jestliže by věděla o cenách za energie, které od „výherce aukce“ bude mít.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Spotřebitelka má rovněž možnost se obrátit na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností dodávající energie (v daném případě tedy spor se společností Česká Regionální Energetika a.s.). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.1.2019 16:28, před 6 lety

Vážený pane Černý,

předně je nám velmi líto, že se situace takto vyhrotila a jednáte za Vaši babičku, která aktuálně řeší nemalé zdravotní problémy, ke kterým bychom neradi přispěli jakkoliv negativně. Dále chápeme Váš postoj vůči neznámé nabízené službě, která ovšem měla v důsledku pomoci konečnému spotřebiteli, a to v souvislosti s ponížením celkových plateb za energie, což se také stalo.

Co se týče klamavého jednání ze strany naší společnosti, nebo v souvislosti s jednáním našeho energetického poradce, není pravdivé tvrzení o tom, že by Vaše babička neměla dostatečný prostor pro seznámení se s obsahem listin předložených jí k podpisu. Abychom takovým nežádoucím situacím zamezili, činíme k tomu nezbytná opatření, včetně tzv. verifikačního hovoru, prostřednictvím kterého ověřujeme kvalitu služeb poskytnutých poradcem danému klientovi, spokojenost klienta s poskytnutou službou, jakož i skutečnosti, zda byl klient dostatečně informován, zda poskytnutým informacím porozuměl a zda mu energetický poradce zanechal kopie příslušných dokumentů. Tento hovor se uskutečnil rovněž v případě Vaší babičky, která pak výslovně potvrdila,
že jí byly předmětné listiny zanechány, že byla informována dostatečně a že všem informacím zcela porozuměla.
Vše shora uvedené považuji za snadno prokazatelné.

V souvislosti s tím si dovolím připomenout, že Vaše babička byla energetickým poradcem před podpisem příslušných listin upozorněna i na případné důsledky změny dodavatele energií, budou-li smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny a plynu ukončeny předčasně, přičemž uvedené důsledky vzala na vědomí a se změnou dodavatele energií i přes riziko vzniku povinnosti k úhradě smluvních pokut původnímu dodavateli energií projevila výslovný souhlas, když toto stvrdila svým podpisem příslušného dokumentu. Vzhledem ke shora uvedenému tedy nelze uzavřít, že jsme jako zástupce způsobili při vyřizování záležitostí klienta jakoukoli škodu, když klient byl na riziko vzniku povinnosti k úhradě smluvních pokut původnímu dodavateli v případě změny dodavatele energií řádně upozorněn a když i přes námi sdělené riziko výslovně s takovou změnou dodavatele energií souhlasil.
Dovolím si však doplnit, že obsahem zmíněného dokumentu byl rovněž příslib, že ze strany nového dodavatele energií dojde k finanční kompenzaci případných smluvních pokut uplatněných původním dodavatelem energií za předčasné ukončení smluvních vztahů. Také cenová nabídka tohoto dodavatele byla o více než o 10% nižší a umožnila dostatečný prostor nejen pro případné finanční výdaje, dále dostatečný prostor pro následnou úsporu.

Samozřejmě v případě nesouhlasu při vzájemné spolupráci je možné ji ukončit, a to v závislosti na typu zasmluvnění, nebo ještě v zákonných lhůtách. Zmiňujete se, že jste se o celé situaci dozvěděl až v době, kdy již byl vybrán nový dodavatel Česká Regionální Energetika a.s.. Tento dodavatel nejen, že nebyl vítězem ve smyšlené aukci, byl vybrán v závislosti na nejnižší cenové nabídce, a to prostřednictvím výběrového řízení. Tzn. že poté, co jste nestihli využít 14-i denní ochrannou lhůtu pro odstoupení od rámcové smlouvy s Auctio Energia s.r.o., poté jste měli možnost odstoupit od smlouvy s dodavatelem, a to až do 15. dne od započetí dodávek energií od nového dodavatele. Samozřejmě v případě nestandardního ukončení smluvního vztahu se musí počítat se smluvními sankcemi, viz. obchodní podmínky konkrétního dodavatele.

V neposlední řadě pevně věřím, že v přímé komunikaci s dodavatelem Česká Regionální Energetika a.s. jste i v současnosti schopni nalézt oboustranně výhodné řešení, jelikož naše zplnomocnění pro jednání v zastoupení klienta u tohoto dodavatele skončilo jeho výběrem.

S úctou

Auctio Energia s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2019 06:02, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.2.2019 08:10, před 6 lety


Marek Černý

Dobrý den, děkujeme za vyjádření od Auctio Energia. Ještě v krátké reakci na vaší zprávu, nevím, jak přesně ten váš verifikační hovor vypadá, ale pokud jste ho tedy použili při jednání s mojí babičkou, zřejmě není dostačující pro vysvětlení všech okolností, jelikož babička neměla tušení o žádném přepsání, o žádných pokutách, zkrátka o ničem, co ji postihlo, a to až do té doby, než dostala dopis o vybraném vítězi v aukci. Jak sami píšete, celou situaci jsme začali řešit s ČRE, jelikož vaše plná moc prvotním úkonem již vypršela. Vypadá to, že od 1.3. nastupujeme k novému dodavateli bez sankcí. Tento náš případ jsme na www.vasestiznosti.cz sdíleli dvakrát, přičemž jednou jsme stížnost spárovali právě s Českou regionální energetikou - tam napíšeme ještě finální zprávu o tom, jak jsme spokojení s vyřešením a jestli vše skutečně proběhlo podle našich očekávání. Děkuji, Marek Černý

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2019 15:44, před 6 lety

Dobrý den,

v odpovědi na Váš dotaz, verifikační hovor ověřuje veškeré skutečnosti související s nabízenou službou a je postaven tak, aby v případě sporu tyto ze 100% dokladoval. Tzn. že dochází k ověření majitele odběrného místa, dále dotazy směřují k vyzjištění a ověření plné informovanosti klienta ohledně proběhlé schůzky s poradcem, tj. shrnutí celého procesu směřujícího k následné změně dodavatele při splnění smluvních podmínek a v případě potřeby dále doplňující informace k objasnění potřebných skutečností, včetně reálné hrozby úhrady smluvní sankce původnímu dodavateli při nestandardním ukončení smluvního vztahu, viz. připojení odběrného místa v nejbližším možném termínu.

Co se týče souběžné komunikace s dodavatelem Česká Regionální Energetika a.s., v závěru budeme potěšeni zveřejněním obdržené reakce, která bude podle Vašich očekávání a celou tuto kauzu zdárně uzavře.

S úctou

Auctio Energia s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.4.2019 07:14, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.5.2019 20:21, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.