Společnost


H.S.H Sport s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29567Neuznaná reklamace poškozeného řemínku u hodínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.01.2019, před 6 lety

David Švec

Znění stížnosti

Poslal jsem k reklamaci poškozený(přetržený) řemínek u hodinek Quest Blue značky Suunto, tento řemínek se během záruční doby poškodil( přetrhl) již podruhé. Poprvé byla tato reklamace uznaná, a řemínek byl vyměněn. Podruhé, již byla tato reklamace zamítnutá, i přes moje argumenty, že předchozí reklamace ze stejným poškozením byla uznána, ale na tyto argumenty mi už nebylo ani zodpovězeno a hodinky vrácené bez opravy.


Produkt

Outdorové hodinky Quest Blue značky Suunto


Požadované řešení

Chtěl bych požádat o nápravu tak, že bude řemínek u hodinek vyměněn.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2019 13:20, před 6 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.2.2019 09:02, před 6 lety

Datum prodeje hodinek 14.11.2016
Reklamace 5.11.2018

Vyřízení reklamace: V souladu s českými zákony a směrnicemi výrobce jsme bohužel nuceni reklamaci zamítnout. Poškození řemínku není svým charakterem výrobní vada, na kterou by se záruka vztahovala. Jde o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním, které je v souladu se specifikací výrobce záručními podmínkami a pokyny k údržbě přístroje.

Doplnění:
Dobrý den,
Pokusím se vyjasnit současný legislativní stav, který byl dříve znán pod pojmem záruka. Nejasnosti vznikly implementací nového občanského zákoníku, který platí od roku 2014 a s tím souvisejí změnou názvosloví. Toto samozřejmě na nadnárodní úrovni může být v návodech překládáno jinak, než je přesně legislativně zakotveno v ČR.
Hlavní změnou je, že zákon již nezná slovo záruka tak jak bylo dříve chápáno. Nyní jde o lhůtu pro uplatnění práva z vady, která je striktně stanovena na 24 měsíců při prodeji koncovému spotřebiteli (nikoliv podnikateli). Slovo záruka v zákoně se uvádí pasáži záruka za jakost, kde výrobce stanoví obvyklé vlastnosti výrobku. Zjednodušeně řečeno by bylo možno použít slovo, které znal předchozí zákon a to byla obvyklá životnost.
K vašemu konkrétnímu dotazu lze říci. Právo uplatnit vadu není ničím dotčeno pod dobu 24 měsíců. Nicméně výrobce stanoví pro spotřební materiál (hrudní pásy, řemínky…) obvyklou dobu životnosti 1 rok.

Firma Suunto vyrábí svoje produkty s maximálním důrazem na kvalitu a spolehlivost. Tato péče se samozřejmě vztahuje i na spotřební materiál, jako jsou poutka řemínky, popruhy atd.
Nicméně spotřební materiál, jako jsou právě např. řemínky, se běžným použitím opotřebovává. Na řemínek působí především lidský pot, který je poměrně agresivní, stejně jako vnější vlivy – sluneční ( a především UV) záření, a také chemikálie typu repelentů, opalovacích a jiných krémů.
Z tohoto důvodu výrobce garantuje, že řemínky mají minimální životnost 12 měsíců od data prodeje. Ve vašem případě řemínky vydržely více, než je minimální životnost a je vidět, že se jedná o kvalitní produkty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.2.2019 10:32, před 6 lety

Záruka se nerovná obvyklé životnosti, nicméně nelze dopředu stanovit u výrobků jejich životnost, která je kratší než 24 měsíců od převzetí zboží. Pokud by takový postup vedl k automatickému zamítání reklamací po dosažení stanovené životnosti produktu, jednalo by se o omezení spotřebitelových práv z vadného plnění, k čemuž se dle § 2174 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůbec nepřihlíží.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.3.2019 06:55, před 6 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2019 20:26, před 6 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.