Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#29601Ztráta vodotěsnosti po záruční opravě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2019, před 6 lety

renata zelerová

Znění stížnosti

v září loňského roku jsem reklamovala telefon SONY ExperiaZ3+ (vodotěsný model) kvůli poruše dotykového displaye. Reklamaci bylo vyhověno a byla vyměněna základní deska. Včera (8. ledna) jsem telefon opláchla pod vodou a od té chvíle nefunguje dotykový display. Domnívám se, že k poruše došlo vlivem vody a tedy tím, že telefon po provedení opravy nebyl vodotěsný, protože před ní nebyl problém ani po ponoření do vody. Telefonu už ale bohužel vypršela záruka několik týdnů po provedení reklamace. Vztahuje se nějaká záruka i na opravu, provedenou v záruce? Myslím, že provedením opravy by neměly být porušeny základní vlastnosti výrobku - čili vodotěsnost.

Děkuji předem za odpověď


Produkt

Sony Experia Z3+


Požadované řešení

Bezplatná oprava + přetěsnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.1.2019 14:14, před 6 lety

Spotřebitelka je oprávněna reklamovat vady zboží, které se u něj projeví v době 24 měsíců od převzetí zboží. Samotná oprava zboží v reklamačním řízení vlastní záruku nemá. Pokud však bylo zboží v reklamaci poškozeno, ztratilo vlastnost kterou mělo mít (vodotěsnost), může spotřebitelka požadovat náhradu škody.

Ze zákona odpovídá prodávající v souladu s ustanovením § 2944 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (tzn. kpřevezme věc k reklamaci). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí. Pokud se projeví vada později, je na spotřebitelce, aby prokázala, že vznikla právě v době reklamace.

Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

V daném případě se tedy nejedná o řešení reklamace, takže se neuplatní 30 denní lhůta k vyřízení nároku na náhradu škody. Prodávající by ale měl věc vyřešit ve lhůtě přiměřené a na výzvu spotřebitele potom bez zbytečného odkladu. Jako dostatečná se k vyřízení žádosti jeví lhůta 15 dnů. https://www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.2.2019 23:48, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.