Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dostala jsem koženou kabelku zakoupenou dne 24. 5. 2018 v prodejně Baťa 51100 Václavské náměstí 6 Praha 1. Po necelém půl roce "nošení", kdy do a z práce jezdím autem a kabelka je na sedačce, v práci je minimálně 8 hodin ve skříni a na nákupy kabelku nenosím, se začaly olupovat légy na uších a přešoupávat se kožené omotání. Kabelku jsem reklamovala 5. 12. 2018 v prodejně Baťa 51216 Palác Arkády Na Pankráci 86 Praha 4 a požadovala zrušení kupní smlouvy nebo nový výrobek. Dne 30. 12. 2018 jsem dostala mailovou zprávu o vyřízení reklamace se slevou ve výši 60% z kupní ceny a vyřízenou reklamaci si mám vyzvednout v prodejně, kde jsem reklamaci uplatnila. Kabelka byla za cenu 5499 Kč, při slevě 60% bude viditelně poškozený výrobek za 2200 Kč, což mi přijde neadekvátní. Kabelku si budu muset nechat za další částku opravit nebo nenosit a pořídit si jinou.
velurová kabelka značky FREDsBRUDER
zrušení kupní smlouvy nebo sleva minimálně 80%
|
Tweet |
V případě nesplněné jakosti při převzetí má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li tento požadavek nepřiměřený. Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Odstoupit od smlouvy je možné v případě, že není možná výměna zboží. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Nároky z vadného plnění jsou tedy v zákoně hierarchicky uspořádány.
Co se týče slevy, na té se lze domluvit. Sleva by měla být přiměřená, žádná další kritéria zákon pro její určení nestanoví. Je to tedy vždy na konkrétní situaci a v ideálním případě na domluvě. Jestli sleva přiměřená je, nebo není, bohužel nedokážeme určit - to by byl případně úkol pro nějakého odborníka či znalce.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.