Společnost


HBO Europe s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29622Nevyžádané zpoplatněné prodloužení původně bezplatné služby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.01.2019, před 6 lety

Rudolf John

Znění stížnosti

Prostřednictvím webu mi byla nabídnuta bezplatná zkušební verze programu HBO GO. Web jsem si prohlédnul, ale službu jsem nevyužíval. S velkým překvapením mi v nedávné době byla z mého účtu stržena neautorizovaná platba za další využívání služby HBO GO. Na mou námitku mi společnost sdělila, že tím, že jsem původně nabídku bezplatné služby otevřel a po uplynutí lhůty (nevím jaké) nevypověděl, došlo k jejímu automatickému prodloužení. Požádal jsem je o předložení dokladů o mém závazku, ale společnost kromě předchozí informace o nutné výpovědi a automatickém prodloužení na mé požadavky nereaguje.
Připadá mi to jako praktika "šmejdů", kteří někde v pozadí malým písmem napíší, že je nutné podat výpověď něčeho, co jsem si vůbec neobjednal a ani nepodepsal. Navíc dokáží bez mého souhlasu provést inkaso z mého účtu. To jsou víc jak nekalé obchodní praktiky.


Produkt

televizní okruh HBO


Požadované řešení

Prosím o vaše vyjádření k tomuto postupu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2019 09:46, před 6 lety

Samotná prolongace (prodloužení) smluvního vztahu není zakázaná. Co se týká prolongace, ta může být sjednána ve smlouvě a obecně platí, že se smlouva prodlužuje za stejných podmínek, pokud není již předem domluveno jinak.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud společnost před uzavřením smlouvy spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2019 13:24, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.