Společnost


Karin Žywiaková

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29634Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.01.2019, před 6 lety

Karel Kozel

Znění stížnosti

Dne 23.10.2017 jsem zakoupil v obchodním centru Forum nová Karolína hodinky, jako dárek. Cca po týdnu přestaly jít, což jsem nepovažoval jako zásadní problém. Po dalším měsíci nošení se na náramku objevila rez, která navíc podivně zapáchala. Protože je Ostrava dost vzdálena od bydliště, reklamovat jsem je jel až v červnu. Dne 24.6.2018 mi byla reklamace neuznána s odůvodněním, že koroze byla způsobena agresivním potem. Tato fráze mě dost naštvala. Snažil jsem se paní prodavačkou nějak dohodnout a jediné co mi navrhla abych si náramek koupil a vyměnil sám. Nejedená se o horentní sumu, ale ten přístup byl až trapný. Poslal jsem na adresu z paragonu doporučený dopis s žádosti o smírné řešení problému, bohužel bez odezvy.


Produkt

Hodinky jsou pozlacené, s názvem Lupai, vzadu je uvedeno, že jsou vyrobeny z nerezové oceli.


Požadované řešení

Jediné řešení je úplné vrácení peněz a omluva za chování.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2019 10:41, před 6 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2019 22:22, před 6 lety

Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.