Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Nakupovala jsem v Tescu a sbírala známky na zvýhodněné zboží Tefal tak, jak bylo uvedeno na příslušné Kartě. Nyní jsem projevila na 3 velkých prodejnách zájem o gril Valencia a wok pánev a ty nejsou k dispozici. U prodavačů jsem s informací nepochodila " říkají nemáme, kdy dovezou nevíme, ptejte se...." Jsem zaměstnána a nemohu chodit každý den se ptát. Je s podivem, že se jedná o nedostatkové zboží, když je teprve začátek ledna a akce trvá do konce března. Vše se dá tak hodnotit jako nekalá reklama!!! Prosím o nápravu, případně zda je možné řešení nedostatku zboží na prodejnách online objednáním.
Prosím o nápravu, případně zda je možné řešení nedostatku zboží na prodejnách online objednáním.
|
Tweet |
Prodávající při propagaci svého zboží (včetně doprovodných akcí) činí vůči spotřebiteli nabídku k uzavření smlouvy a zavazuje se dodat toto zboží. Z tohoto pravidla však existují dvě výjimky. Jednou z nich je výhrada vyčerpání zásob a druhou je ztráta schopnosti podnikatele plnit. Pokud pro velký zájem kupujících není prodávající schopen dodat zboží, nenese za to zodpovědnost, pokud tedy tak nejedná úmyslně. Není tedy po právu požadovat po prodávajícím dodání zboží, bylo-li vyprodáno.
Kdyby ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.