Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V polovině listopadu jsem na e-shopu www.manfashion.cz objednala mikinu ve velikosti M, kterou jsem ihned zaplatila. Přišla mi informace o přijetí platby, nikoli daňový doklad, který do dnešního dne nemám. Přes několikeré urgence jsem postupně zjistila, že dodací lhůta je až 40 pracovních dní, a že zboží jde od "dodavatele" přímo na mou adresu. Včera jsem si vyzvedla na poště balíček z Aliexpressu, odeslaný z Číny přímo na mou adresu. Tedy "e-shop" pouze mým jménem objednal zboží na Aliexpressu, zboží tedy nedodal e-shop, ale třetí strana. Na balíčku je samozřejmě uvedena i jiná hodnota zboží, než jakou jsem zaplatila, místo velikosti M dorazila velikost XL a o kvalitě zboží ani nemluvím. Domnívám se, že se jedná o klamání spotřebitele a nekalé obchodní praktiky, obcházení celního zákona a krácení příjmů. E-shop souhlasí s vrácením peněz (bez náhrady nákladů na vrácení, přestože v době nákupu ani řešení není zmíněno v obchodních podmínkách), k nevystavení daňového dokladu mlčí.
produkt se jmenuje "luxusní 3D mikina drak s lebkou", objednána velikost M, přišla velikost XL a totální hadr
Chci vrátit peníze včetně vynaloženého poštovného na vrácení zboží, neboť e-shop zatajil pro mě podstatné informace o původu a kvalitě zboží - překup z Aliexpress bych si samozřejmě nikdy neobjednala.
|
Tweet |
Zveřejněné Všeobecné obchodní podmínky na https://www.manfashion.cz/obchodni-podminky/ uvádí, že prostřednictvím internetového obchodu MANFASHION.CZ prodávají zboží zahraniční subjekty. Provozovatel internetového obchodu pro prodávající zprostředkovává uzavírání kupních smluv se zákazníky, zastupuje prodávající při jejich uzavírání a obstarává pro prodávající některé další záležitosti v souvislosti s jejich plněním.
Pokud spotřebitelka využila svého práva odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží a zboží bylo zasláno zpět prodávajícímu, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitelky na základě smlouvy přijal a to včetně nákladů na dodání zboží. Náklady na dodání se rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybrala dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Pokud by prodávající spotřebitelku neupozornil na její zákonnou povinnost nést náklady na vrácení zboží zpět k podnikateli (například ustanovením v obchodních podmínkách, že v případě odstoupení od smlouvy ponese náklady na vrácení zboží ona), může spotřebitelka navíc v souladu s § 1832 odst. 3 občanského zákoníku žádat náhradu těchto nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese: www.adr.coi.cz.