Společnost


JASAIR, spol. s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29677Nevrácení kupní ceny při vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.01.2019, před 6 lety

Ivana Brodecká

Znění stížnosti

Dobrý den, chtěla bych Vás požádat o pomoc.
Dne 26.11. 2018 jsem si objednala 2 zrcadla z výše uvedené společnosti, které mi 4. 12. 2018 dorazily poštou. Zrcadla jsem ale nakonec nemohla využít, takže jsem využila možnost do 14-ti dnů vrátit výrobek zpět, vzhledem k tomu, že se jednalo o nákup na eshopu. Vrátila jsem je 10.12.
Jedno zrcadlo jsem nevybalila vůbec (jednalo se totiž o 2 stejná zrcadla, takže nebylo třeba) a druhé vrátila do původního obalu vč.polystyrenu a všech ochranných prvků.
Majitel společnosti si zakázku převzal a volal mi, že jako není úplně nadšený, ale že by mi nabídl jiná zrcadla. Poslal mi tedy do mailu fotky a rozměr jiných zrcadel, což bylo 14.12.2018. Řekla jsem mu, že si to rozmyslím a případně si je objednám.
Následně jsem urgovala vrácení peněz, ale 21.12.2018 mi pan M. volal, bohužel jsem hovor nemohla přijmout (byla jsem v práci).
30.12. 2018 jsem opět mailem urgovala vrácení peněz, ale opět bez odpovědi.
7.1. 2018 jsem tedy napsala opět mail, že pokud mi platba nedojde do 11.1.2019, budu muset začít řešit celou věc touto formou.
8.1. 2019 přišla první odpověď a sice, že mi pan M. 3x volal (měla jsem zmeškaný jen 1 hovor, s tím, že jsem zboží vrátila, protože jsem si špatně změřila prostor. Potom mě nařkl z toho, že jsem karton nařízla z boku a zničila posuvná dvířka i polystyren (což nebyla pravda!). Navíc, pokud by zboží dorazilo poškozené, předpokládám, že by mě kontaktoval ihned po převzetí a ne až po několik dnech, kdy jsem odmítla si od něj koupit další výrobek. Připsal už jen, že mi pošle fotky, ať můžu podložit pro "svou stížnost". A prý je ochotný se dohodnout, ale nebude ze sebe dělat osla.

Takže bych Vás chtěla poprosit o pomoc se vzniklou situací, jsem matka samoživitelka, jedná se o 3.800,-, kdy jsem samozřejmě zaplatila 2x poštovné, což bylo dost peněz.
Takže i kdyby byla pravda, to co pan M. tvrdí, tak 1 zrcadlo jsem vůbec nevybalila.
Požádala jsem ho tedy o fotky a jakou dohodu navrhuje, ale už se opět neozval. Nemám tedy ani peníze, ani zrcadla a pan M. se mnou najednou nekomunikuje, samozřejmě až poté, kdy jsem si do nekoupila další výrobek.

Prosím o pomoc nebo informaci, jak mohu prosím postupovat.

Moc děkuji a přeji hezký den

Ivana Brodecká


Produkt

Skříňka ZRCADLO (3772535)


Požadované řešení

Dobrý den, chtěla bych prosím vrátit peníze za obě zrcadla, protože jsem vrátila výrobky v původním obalu v době 14-dnů, jak mám nárok dle obchodních podmínek. A nemyslím, že by byl výrobek poškozený vzhledem ke zvláštním praktikám majitele společnosti. Navíc 1 z výrobků nebyl z původního obalu vůbec vybalen, tedy ani poškozený ode mne být nemohl. Oboje poštovné jsem hradila já, tedy společnosti nevznikla žádná škoda.
Děkuji


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2019 19:50, před 6 lety

Jelikož byla kupní smlouvy uzavřena prostřednictvím prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitelka toto právo uplatní, je prodávající povinen vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky, včetně nákladů na dodaní zboží, které od spotřebitelky na základě kupní smlouvy přijal, a to nejpozději do 14 dní od okamžiku, kdy spotřebitelka od smlouvy odstoupila.

Prodávající nemusí peněžní prostředky spotřebitelce vracet do doby, než mu spotřebitelka vrátí zboží nebo prokáže, že mu zboží odeslala (z popisu stížnosti však vyplývá, že spotřebitelka již zboží zpět prodávajícímu odeslala). Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitelka by v takovém případě mohla žádat navíc zákonný úrok z prodlení.

Prodávající není oprávněn zadržovat peněžní prostředky a to ani v případě, kdy by bylo zboží ze strany spotřebitelky poškozeno. Pokud by u zboží došlo k tzv. snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, má prodávající právo žádat náhradu škody, nikoli však zadržovat peněžní prostředky. Žádá-li prodávající náhradu škody, musí také prokázat, že ke snížení hodnoty zboží vzniklo a že za snížení hodnoty zboží odpovídá spotřebitelka.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2019 06:48, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.