Společnost


Byrtus Marek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#2968Neochota vzít zpět zboží z hygienických důvodů.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.04.2014, před 11 lety

Jana Semjonová

Znění stížnosti

Dodavatel odmítá přijetí zpět punčochových kalhot z důvodu otevření obalu a vynětí kalhot z obalu, odvolává se na § 1837 bod g. Po stanovisku z moji strany (viz. níže) zaslal na můj e-mail vyjádření právníka (viz. též níže). Toto vyjádření není ale dle mého názoru ničím podložené, což jsem dodavateli též odpověděla. Zajímalo by mě, jak mám postupovat dál a co mohu ještě udělat, aniž bych tento spor řešila soudní cestou.

Kupující:
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Dle zkušenosti se tento bod vztahuje ke zboží jako jsou např. léčiva, kosmetické výrobky, zubní kartáčky apod., tj. výrobky, kdy po otevření obalu může dojít ke kontaminaci obsahu mikroorganismy a které jsou vyráběny v provozovnách splňujících hygienické požadavky České potravinářské komory, Ministerstva zdravotnictví ČR atd.
Punčochové zboží patří do kategorie oděvů a na jejích výrobu nejsou kladeny výše zmíněné požadavky.
S pozdravem...

Dodavatel:
Dobrý den paní,
níže zasílám vyjádření právní kanceláře.
Zároveň, protože Vám chceme vyjít maximálně vstříc jsem nechal kolegyně zkontrolovat všechny vrácené produkty a ty, které nebyly otevřené, můžeme dále prodat a vrátit Vám peníze. Zbytek Vám zašleme zpět na Vaši adresu.
Prosím o potvrzení.
Zde vyjádření:
K Vašem dotazu stran možnosti odstoupení spotřebitele v případě internetového prodeje punčochového zboží, které bylo vyjmuto z obalu a zkoušeno, případně použito sděluji: Stávající platná úprava stanoví v ustanovení § 1837 občanského zákoníku výjimky, kdy spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy. V daném případě je nutno výslovně zmínit písm. g) podle kterého spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.
Jde o nové ustanovení, které se dle mého názoru použije na Vámi zmiňovanou situaci. Punčochové zboží bezesporu je zbožím, jehož použití může s větší pravděpodobností ohrozit zdraví případného dalšího kupce, a které bylo rozbaleno. Kupující by samozřejmě zůstalo zachováno právo odstoupit, pokud by zboží bylo nerozbaleno a zůstalo v původním obalu.
Z tohoto důvodu doporučuji trvat na nemožnosti odstoupení od kupní smlouvy.
S pozdravem
Mgr. H. M., advokát

Kupující:
Dobrý den,
děkuji za zprávu. Stanovisko, jež jsem vyjádřila v předchozím e-mailu na Vaši adresu, trvá.
Punčochové kalhoty patří do kategorie oděvů a oblékají se totožným způsobem jako kalhoty, šortky, legíny apod. Důvod, proč by mělo punčochové zboží ohrozit zdraví dalšího případného kupce, nebyl ve vyjádření opodstatněn. Jako lékař se vzděláním v oboru mikrobiologie, hygieny a epidemiologie zde nevidím žádný způsob, jakým by punčochové kalhoty mohly ohrozit zdraví více než kalhoty a jiné oblečení podobného typu.
Dále Vás upozorňuji na to, že odmítnutím vrácení peněz za Vám vrácené nepoškozené zboží v původním obalu mi odepíráte právo spotřebitele a tím porušujete §1832 a §1812 zákona č. 89/2012 občanského zákoníku.
S pozdravem, ...


Moc Vám děkuji za jakoukoliv reakci a radu.


Produkt

punčochové kalhoty, silonky (např. GATTA LAURA 20den nebo MISS GABRIELA 15den) Nejednalo se o žádné erotické zboží.


Požadované řešení

Vrácení peněz za nepoškozené produkty vrácené v původním nepoškozeném (pouze otevřeném) obalu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2014 17:04, před 11 lety

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Tím se rozumí, že není možné a vhodné ho vrátit z objektivních důvodů. Nejčastěji se jedná o zboží, které je v zaletovaném obalu, aby se předešlo styku s nežádoucími vlivy. Argumentace prodávajího by se následně prakticky dala využít na vše oblečení, pokud přichází do kontaktu s kůží, to ale není cílem předmětného ustanovení. I v kamenné prodejně si běžně spotřebitelé zkouší oblečení nebo můžou otevřít krabičku a zboží si prohlédnout.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2015 10:18, před 10 lety

Subjekt Byrtus Marek se nerozhodl využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.