Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednala jsem vanocni dekoraci, dorazila rozbita, vyrobek jsem nechala vymenit, opet byl nefukcni. Pozadovala jsem vraceni penez. Az po me urgenci, jak to vypada s resenim situace, mi napsali, ze nemam na vraceni narok, az po treti reklamaci a vyrobek poslali zpet.
Vánoční dekorace - kolotoc
Navraceni penez
|
Tweet |
V případě nesplněné jakosti při převzetí má spotřebitel právo na výměnu zboží, není-li tento požadavek nepřiměřený. Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Odstoupit od smlouvy je možné v případě, že není možná výměna zboží. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku. Nároky z vadného plnění jsou v zákoně hierarchicky uspořádány.
Spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v případě, že se na zboží vyskytne větší počet vad najednou nebo se vada po opravě opakovaně vrací. Jestliže ale byl výrobek měněn, nejedná se o opravu, tedy ani nelze požadovat odstoupení z důvodu opakovaní se vad. Důvodem k odstoupení od smlouvy by mohl být až čtvrtý výskyt různé vady. Anebo by bylo možné argumentovat neodstranitelností vady a porušením smlouvy podstatným způsobem. Dle § 2106 občanského zákoníku, je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy může kupující žádat odstoupení od smlouvy.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář www.adr.coi.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.