Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:47
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

35%
65%
Toto skore je založeno na 17 stížnostech.

#29730Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.01.2019, před 6 lety

Karolína Michnová

Znění stížnosti

ABSOLUTNĚ NEDOPORUČUJI !!!
Objednala jsem si zde nabíjecí trafo Samsung (2ks). Zboží došlo, nicméně po rozbalení jedno trafo vůbec nefungovalo (odzkoušeno více kabelů, více zásuvek). Pro řešení reklamace mi bylo mailem sděleno, že jim mám trafo poslat zpět na danou adresu. Po několika dnech se mi balík vrátil s poznámkou: ‘‘odmítl převzít‘‘. Následující komunikace již nebyla vůbec prozákaznická a bylo vidět, že se reklamaci či jinému řešení vyloženě vyhýbají. Po otázce, zda bych mohla dostat kontakt na někoho kompetentního, mi bylo sděleno, že na stránkách mají číslo na zákaznický servis a jiné mi nesdělí. Zatím nedořešeno. Pokud se nic ani nadále nevyřeší, budu kontaktovat ČOI a také postupovat k trestnímu oznámení.


Produkt

Nabíjecí trafo Samsung


Požadované řešení

Vyměnit nefunkční zboží a proplacení doposud vynaložených ušlých nákladů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.1.2019 08:35, před 6 lety

Na případy, kdy si obchodník zásilku úmyslně nepřevezme, lze aplikovat ustanovení § 570 odst. 1 občanského zákoníku: "Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo."

Ode dne doručení zásilky tedy obchodníkovi začíná běžet třicetidenní lhůta k vyřízení reklamace. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz v souladu s ustanovením § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.

Pokud prodávající odmítá přijmout reklamaci zboží, u kterého záruční doba ještě neuplynula, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a dopouští se správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.1.2019 09:11, před 6 lety

Dobrý den paní Michnová,

jak jsme Vám již psali v emailové komunikaci, důležitý faktor, který ve Vaší stížnosti neuvádíte je ten, že jste zásilku poslala na dobírku. My jako společnost můžeme účetně vydat hotovost jen proti faktuře.

K tomu, abyste poslala zboží na dobírku, jste nikdy nebyla instruována. Vnitřek balíčku nebyl zkoumán, tedy to, že se jedná o reklamaci jsme netušili a odmítli balíček převzít, protože jsme si od Vás nic neobjednali.

Jak Vám bylo sděleno při emailové komunikaci - věc reklamovat Vám neznemožňujeme, jen je zapotřebí zaslat balíček bez dobírky. V případě uznání reklamace jako záruční Vám bude poštovné proplaceno. Toto jste však odmítla učinit a požadovala kontakt na někoho z vedení. Vzhledem k tomu, že by Vám nesdělil jiný postup, bylo Vám napsáno, že telefonní číslo na naše oddělení je v mém podpisu, kde je k dispozici také nadřízená osoba. I zde by Vám však byl řečen postup, popis popsaný výše.


S pozdravem


Pavlína Slavíková
reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.1.2019 18:19, před 6 lety


Karolína Michnová

Dobrý den,
Zatím jsem vždy posílala reklamace na dobírku a nikdy s tím žádná firma neměla problém. Dokonce mi to bylo doporučeno i na poště takto zaslat.
Jak zmiňujete, nebyla jsem instruována ani nijak jinak, abych to na dobírku nezasílala.
Znovu balíček jsem odmítla poslat na své náklady, když jste to již jednou odmítli převzít. Jak bylo výše uvedeno: "Na případy, kdy si obchodník zásilku úmyslně nepřevezme, lze aplikovat ustanovení § 570 odst. 1 občanského zákoníku: "Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo." Reklamační lhůta by tedy měla běžet.
Telefonní číslo na vaše oddělení jsem ale nežádala, nýbrž kontakt na nadřízenou osobu, což mi nebylo poskytnuto. Ve vašem podpisu je také jen telefonní kontakt na vaše oddělení, ale ne na nadřízenou osobu, jak klamně uvádíte výše.

Karolína Michnová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2019 10:13, před 6 lety

Je sice pravdou, že společnost nemá ani v reklamačním řádu ani v obchodních podmínkách poučení o tom, že zboží zaslané k reklamaci nepřijme, nicméně také je pravdou, že dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, stanoví, že spotřebitelka má nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, tedy i poštovného, pouze v případě, že je reklamace oprávněná.

Z našich zkušeností můžeme uvést, že vymezení se proti zasílání zboží do reklamace na dobírku, je ze strany obchodníků poměrně běžné, nicméně o tom v pokynech k uplatnění reklamace dostatečně zřetelně informují. Pokud dopředu probíhala e-mailová komunikace ohledně reklamace, měla již společnost informaci o tom, že spotřebitelka reklamaci uplatnila, takže dojde k zaslání zboží na adresu společnosti.

Vzhledem k dosažení smírného řešení však navrhujeme, aby spotřebitelka zaslala zboží znovu bez dobírky s tím, že pokud bude reklamace oprávněná, uhradí společnost spotřebitelce také polovinu nákladů, které spotřebitelka měla s původním neúspěšným zasláním zboží k reklamaci. Společnost také vyřídí reklamaci ve zkrácené lhůtě 25 dnů.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.1.2019 16:39, před 6 lety

Dobrý den,

děkuji za vyjádření dTestu.

I přes to, že nás spotřebitelka předem o skutečnosti, že bude zařízení zasílat na reklamaci neinformovala, souhlasíme s návrhem dTestu - tedy úhradu poloviny nákladů za nesprávně zaslaný balíček a vyřízení reklamace do 25 dnů od doručení zařízení na naší adresu v případě, že se bude jednat o uznanou záruční závadu.

S pozdravem

Pavlína Slavíková
reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2019 20:48, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.2.2019 21:31, před 6 lety


Karolína Michnová

Dobrý den,
v úterý 19.2. to bude přesně 25 dní ode dne co společnost Smarty obdržela trafo (tedy uplyne doba v jaké slíbili reklamaci vyřešit), které jsem jim opětovně zaslala. Peníze za ani jedno poštovné mi doposud na účet nepřišly (účty jsem jim poslala na email) a o stavu reklamace žádnou zprávu ze strany společnosti zatím nemám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2019 07:32, před 6 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2019 08:24, před 6 lety

Dobrý den paní Michnová,

vzhledem k tomu, že jsme zařízení obdrželi 25.1.2019, uplyne lhůta 25 dnů v pátek 1.3.2019. Jak jsme již psali, poštovné Vám bude proplaceno, pouze ale v případě, že se bude jednat o uznanou záruční závadu. Jakmile budeme mít vyjádření servisního střediska, budeme Vás kontaktovat.

S pozdravem

Pavlína Slavíková
reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.2.2019 09:03, před 6 lety


Karolína Michnová

Dobrý den,
tak to tedy ne. Poštovné jste slíbili uhradit, takže s tím počítám. Laskavě se přestaňte opět vymlouvat. A 25 dnů uplyne 19.2. Slíbili jste 25 DNŮ nikoliv pracovních dnů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.2.2019 11:52, před 6 lety

Zde skutečně došlo k nedorozumění, jelikož v původní komunikaci padlo, že reklamace bude vyřízena ve zkrácené lhůtě 25 dnů, což společnost také potvrdila. Vzhledem k tomu, že standardní lhůta k vyřízení reklamace dle § 19 odst. 3 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele je 30 dnů, tj. 30 dnů kalendářních, nikoliv pracovních, bylo jasné, že zkrácená lhůta 25 dnů nemůže být počítána v pracovních dnech, jelikož takovým způsobem se lhůta oproti 30 kalendářním dnům, v nichž má být reklamace vyřízena podle zákona, prodlouží.

Vyzýváme proto společnost, aby věc urychleně vyřešila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.2.2019 14:04, před 6 lety

Dobrý den paní Michnová i dTest,

omlouvám se za mylnou informaci, skutečně jsem se zmýlila, lhůta 25 dnů končí dne 19.1.2019. To však znamená, že máme ještě zítřejší den na vyjádření. Ohledně poštovného si Vás dovoluji odkázat na naše vyjádření ze dne 17.1.2019, viz výše:

,,souhlasíme s návrhem dTestu - tedy úhradu poloviny nákladů za nesprávně zaslaný balíček a vyřízení reklamace do 25 dnů od doručení zařízení na naší adresu v případě, že se bude jednat o uznanou záruční závadu"

Poštovné jsme tedy opravdu slíbili proplatit, pouze však za mnou již několikrát zmíněných podmínek, tak jak nám ukládá zákon + v rámci zákaznické spokojenosti úhradu poloviny nákladů za nesprávně zaslaný balíček.

S pozdravem

Pavlína Slavíková
reklamační oddělení

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
19.2.2019 12:33, před 6 lety


Karolína Michnová

Hodnocení:

Komentář: Chtěla bych poděkovat týmu dTestu, nebýt vašich reakcí a pomoci, společnost by se touto záležitostí zřejmě vůbec nezabývala a nic by se nevyřešilo. Takže ještě jednou díky.
S přáním hezkého dne Michnová K.