Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#29748Nedodán balík do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2019, před 6 lety

Jakub Pípal

Znění stížnosti

Dobrý den,

v pátek 11.1. 2019 mi byla Českou poštou poslána SMS a mail, že mi bude téhož dne doručován balík - DR2663579648C na adresu Slezská 874/0, Český Těšín 737 01.

Celý den někdo byl doma, ale pošťák nepřišel. Nenašel jsem ani ve schránce lísteček. V pondělí 14.1. 2019 mi přišla zase SMS a mail, že se mi nepodařilo doručit balík a mám si ho vyzvednout na poště Český Těšín 1. Mé otázky jsou:

1) Proč vůbec pošťák nepřišel a nedoručil zásilku?
2) Proč balík do ruky nebyl doručen později na mou adresu?
3) Proč balík nebyl uložen na poštu 3, pod kterou spadá moje bydliště, ale na poštu 1?

Když jsem telefonicky kontaktoval poštu Český Těšín 1, tak mi bylo řečeno, že aby mi byl doručen balík, musí ho znovu poslat do depa v Třinci a dodání bude trvat 2-3 dny. Takže jsem se rozhodl pro něj zajít sám, protože to byl dárek pro mou manželku, která měla narozeniny v sobotu a balík měl přijít v pátek, ale nedošel, protože ho pošťák i přes upozornění nedodal.


Produkt

odjednal jsem si službu - balík do ruky. Já jsem splnil veškeré podmínky k tomu, aby se to uskutečnilo, ale pochybení je na straně České pošty.


Požadované řešení

Požaduji vrácení poštovného.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.1.2019 16:39, před 6 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.