Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Chci upozornit na opakovanou nekalou praktiku, která se děje v prodejnách Billa. Níže popsaný případ je poslední z několika, které se staly v posledních týdnech. Jsem přesvědčena, že se nejedná o pouhý omyl, jde o taktiku. Chování zaměstnanců prodejen vyvolává otázku, zdali vedení o problému ví a dokonce ho netoleruje/nepodporuje.
Dne 12. 1. 2019 se mě v prodejně Billa Plovdivská 3426/11, Praha 12, pokusila okrást pokladní č.13 na pokladně č.6 o 80Kč. Nákup v hodnotě 398,08Kč jsem platila 5ks stravenek (= max. počet přijímaný na jeden nákup)80tikorunové hodnoty, tedy 400Kč. Pokladní záměrně využila okamžiku, kdy jsem ukládala zboží do tašky a jednu ze stravenek někam ukryla. Drzým způsobem se domáhala doplacení, což jsem učinila šestou stravenkou. Byla jsem si jistá, že mi pokladní jednu upřela úmyslně. Měla jsem přehled o číselné řadě a připravený odpočítaný počet stravenek. Přivolala jsem zástupkyni vedoucího, ta s překvapivou jistotou sáhla po balíčku přijatých stravenek, nejspíš věděla, kde se stravenka nejlépe schová, a tam se všech šest! stravenek ode mne našlo.
Od pokladní č.13 jsem se nedočkala ani náznaku omluvy. Zástupkyně vedoucího mi vtiskla do ruky jednu stravenku a neodpustila si urážku, když k pokladní pravila, že jí chybějící? peníze dá ze svého. Proti nehoráznosti dělat z okradeného zloděje jsem se ohradila, ale zástupkyně nechtěla dále nic řešit a jen se neupřímně omluvila.
Pokud se bude toto jednání nadále opakovat, budu uvažovat o řešení právní cestou, protože vše je jistě zachyceno kamerovým systémem prodejny.
Odpovědní pracovníci firmy by měli projevit mnohem větší pečlivost při výběru zaměstnanců, nejvíc u těch pracujících s peněžní hotovostí.
|
Tweet |
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud by pokladní přijala více stravenek, než ji opravňuje maximální množství a cena nákupu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. Bezdůvodné obohacení je společnost povinna dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebitelce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.