Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29754Nerealizovaná dovolenka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2019, před 6 lety

Božena Sláviková

Znění stížnosti

dňa 13.11.2018 som zaplatila platbu za dovolenku vo výške 8644 Kč. Platila som z Poštovej banky a z účtu mi odišlo 338,08 EUR.Pracovník Invie mi platbu potvrdil a poslal zmluvu, adresu hotela a GPS súradnice.
Tri dni pred odchodom som si zavolala do Invia, že potrebujem nejaké bližšie údaje a tam mi bolo oznámené, že náš pobyt nie je vôbec rezervovaný. Pri šetrení v agentúre Exim tours som sa dozvedela, že pracovník Ivias nimi od 20.11.2018 nekomunikoval a oni mu vraj oznámili, že hotel rezerváciu nepotvrdil.
Po sviatkoch sa mi podarilo spojiť s pracovníkom Invia, ktorý sa za chybu ospravedlnil s tým, že mu kolegyňa založila dokumenty do fascikla a on si myslel, že záležitosť je uzatvorená. Bolo mi ponúknuté vrátenie peňazí, pričom som chcela formulár v EUR, to mi však nebolo poskytnuté - na účet prišli prepočítané Kč na EUR vo výške 332,83 EUR, t.j. rozdiel 5,25 EUR. Ďalej sme platili (zbytočne) diaľničnú známku na Rakúsko vo výške 9 EUR.
Chyba sa stala na strane Invia, preto nemienim znášať stratu z kurzového rozdielu a ani zbytočné náklady. Som rada aspoň tomu, že sme necestovali 9 hodín do Talianska aby sme sa tam dozvedeli, že nemáme ubytovanie.
Napísala som, že očakávam vrátenie 5,25 + 9 EUR a očakávala by som aj nejakú kompenzáciu za ušlú dovolenku, zobrali sme si voľno v práci, ktoré sme potom strávili doma a nie na lyžovačke. Ďalší pobyt sme už samozrejme nezohnali, v tak krátkom čase to už nebolo možné.
Zbytočne sme si vzali 3 dni dovolenky (31.12. a 2. a 3. 1) ja aj môj partner.
Odpoveď bola, že to musia postúpiť firme Exim tours a mám čakať na ich vyjadrenie min. 30 dní. Zmluvu mám ale s firmou Invia a aj platbu som posiela im.


Požadované řešení

- vrátenie sumy, vzniknutej kurzovým rozdielom - nebola to moja vina, nemám dôvod ho znášať
- preplatenie ceny zbytočne zakúpenej diaľničnej známky
- kompenzácia zbytočne vyčerpaných 2x3 dni dovolenky, ktorú sme chceli stráviť na horách a nie doma


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.1.2019 17:21, před 6 lety

Pokud spotřebitelka jedná o zájezdu s cestovní agenturou (společnost Invia a.s.), měla by vědět, že samotnou cestovní smlouvu uzavírá vždy přímo s cestovní kanceláří (Exim tours). V případě jakýchkoliv problémů se zájezdem se musí obrátit na cestovní kancelář, která je uvedena ve smlouvě.

Podle ustanovení § 2533 občanského zákoníku může pořadatel před zahájením zájezdu od smlouvy odstoupit jen tehdy, byl-li zájezd zrušen.

Podle § 2534 odst. 1 občanského zákoníku zrušil-li pořadatel zájezd, nabídne zákazníkovi náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, pokud je v pořadatelových možnostech takový zájezd nabídnout.

Ustanovení § 2534 odst. 2 téhož zákona říká, že dohodnou-li se strany o náhradním zájezdu, nemá pořadatel právo zvýšit cenu, i když je náhradní zájezd vyšší jakosti. Je-li náhradní zájezd nižší jakosti, vyplatí pořadatel zákazníkovi rozdíl v ceně bez zbytečného odkladu.

Další ustanovení § 2535 odst. 1 občanského zákoníku stanoví, že zruší-li pořadatel zájezd ve lhůtě kratší než dvacet dnů před jeho zahájením, uhradí zákazníkovi penále ve výši 10% z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno.

Podle § 2542 občanského zákoníku má spotřebitel dále právo na náhradu škody, která mu v důsledku zrušení zájezdu vznikla. Podle tohoto ustanovení pořadatel odpovídá zákazníkovi za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.2.2019 15:16, před 6 lety

Spotřebitelka nám sdělila, že se jí přímo CK EXIM TOURS a.s. písemně omluvila, slíbila vyrovnání rozdílu a nabídla kompenzaci v podobě slevy na další zájezd. S vyrozuměním je spotřebitelka spokojená. Na základě tohoto sdělení spotřebitelky stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.