Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den
Chtěl bych vás poprosit o pomoc s internetovou seznamkou be2. Premium členství jsem si poprvé aktivoval 5.5.2018. Služba mi nevyhovovala a tak jsem na stránky be2 přestal chodit a na email který jsem si založil speciálně k vytvoření účtu na těchto stránkách jsem také nechodil. Náhodou jsem se před nedávnem na tento email podíval a zjistil že mi seznamka be2 vyhrožuje vymáháním dlužného poplatku externí firmou a odkaz na provedení platby v emailu který jsem od be2 obdržel už nebyl aktivní a nešlo platbu provést. Po pokusu o přihlášení na můj profil na be2 se mi zobrazilo pouze oznámení ze došlo k dočasnému zablokování profilu a proces vymáhání dlužného poplatku byl zahájen. Odeslal jsem žádost o zrušení členství a dostal jsem od be2 odpověď o tom že automatické obnovování prémiového členství bylo vypovězeno a že až externí firma pro vymáhání pohledávek potvrdí požadovanou platbu bude můj účet přenastaven. Na tento email jsem odpověděl žádostí o vyřešení mého případu s be2 bez účasti firmy pro vymáhaní pohledávek protože mé jednání nebylo účelové ale šlo o nedorozumění kdy jsem služby seznamky vlastně nevyužíval a ani jsem je nemohl využívat když byl můj profil pozastaven. Od be2 jsem po dobu pozastavení profilu žádné nabídky k seznámení nedostával. První žádost o zrušení profilu jsem odeslal již 8.6.2018 ale nebyla ze strany be2 přijata i když jsem ji posílal z emailu který byl zaregistrován k mému profilu a dohledatelný. Žádal jsem o zrušení všech profilů registrovaných k mému emailu. Poprosil bych vás o pomoc s vyřešením mé situace s firmou be2 a mám zájem o vyřízení mých opodstatněných pohledávek k firmě be2 a rád bych se vyhnul zbytečnému placení třetím stranám při řešení mého problému. Z mé strany šlo opravdu pouze o nepozornost a na její vyřešení už jsem neměl dostatek času abych mohl jednat přímo s be2.
Děkuji za pomoc Pancíř
Dohoda o vyrovnání mých opodstatněných pohledávek k be2 bez agentury na vymáhaní pohledávek.
|
Tweet |
V případě soudního sporu by společnost musela prokázat, že existuje právní důvod, na základě kterého má právo údajný dluh vymáhat. Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasních agentur, nemají tyto inkasní agentury žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli (například nemohou nařídit exekuci).
Vymáhat dluh prostřednictvím exekutora je možné pouze v případě, pokud k tomu existuje exekuční titul, např. bylo-li o dluhu rozhodnuto v soudním řízení a rozhodnutí soudu nabylo právní moci a stalo vykonatelným.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
Dobrý den,
prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.
děkujeme Vám.
---------- Původní e-mail ----------
Od: hledamsvojiprinceznu@seznam.cz
Komu: michal.hlavacek@be2.com
Datum: 23. 1. 2019 15:46:21
Předmět: Dohoda
Dobrý den
Rád bych se s be2 dohodl o vyrovnání mých pohledávek bez agentury na vymáhání dluhu
Děkuji
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.