Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#29767Neplatnost Smlouvy o dodávkách plynu a elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 30 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2019, před 6 lety

Jarmila Chylková

Znění stížnosti

Dne 24. 10. 2018 mně navštívila obchodní zástupkyně uvedené společnosti a nabídla mi, že se můžu prostřednictvím této společnosti přihlásit k energetické soutěži a dosáhnout tak na nižší cenu dodávek plynu a elektřiny. Vysvětlila jsem jí, že jsem už dlouholetým zákazníkem společnosti Bohemia Energy entity s.r.o., se kterým jsem spokojená a nemám zájem měnit dodavatele. Paní mně ujistila, a to zdůrazňuji, že opakovaně, že zastupujete i tuto společnost a že se pro mně nic nemění.

Několikrát jsem se jí ptala, zda to pro mně OPRAVDU neznamená změnu dodavatele a ona mně opakovaně ujistila, že se pro mně NIC nemění. Na základě těchto informací jsem podepsala Přihlášku k energetické soutěži i Dohodu o zastupování v dobré víře, že jsem od Vaši obchodní zástupkyně dostala správné a úplné informace.
Následující den proběhl ještě verifikační tel. hovor, který jsem potvrdila na základě lživých a podvodných informací zástupkyně.
Dne 9. 1. 2019 jsem obdržela dopis od společnosti LAMA energy a.s., kde jsem se dověděla, jsem od 1. 4. 2019 je tato firma mým dodavatelem energií. Teprve nyní jsem pochopila, že byl obchodní zástupkyní Vaši společnosti na mně spáchán PODVOD, na základě jejich lživých informací toto všechno proběhlo. V dopise jsem byla ještě upozorněna, aby nepodnikala žádné kroky ke zmaření procesu změny dodavatele.

Proto bych se s Vámi chtěla dohodnout na stornování smlouvy s firmou LAMA Energy a.,s., jelikož toto proběhlo na základě podvodného jednání obchodní zástupkyně.


Produkt

Smlouva č. 1010088920 a č. 2110100640


Požadované řešení

Zneplatnit - Zrušit smlouvu o Sdružených dodávkách zemního plynu
a elektřiny číslo 1010088920 a 2110100640, zrušení smluv za každé odběrné místo bez sankce (elektřina a plyn).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.1.2019 12:59, před 6 lety

Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.2.2019 12:33, před 6 lety

Dobrý den,
Jednak jsme prověřili upozornění stěžovatelky, že jí bylo sděleno, že se nejedná o změnu dodavatele. Obchodní zástupce dle svých slov klientce sdělil, že v rámci přihlášení do energetické soutěže může, ale nutně nemusí dojít ke změně jejího stávajícího dodavatele, neboť se energetické soutěže může rovněž účastnit stávající dodavatel klienta a i tento může v energetické soutěži zvítězit. V tomto případě pak dojde pouze ke změně stávající ceny, nikoliv ke změně dodavatele. Také obchodní zástupce uvedl, že sdělil paní klientce, že její stávající závazky a smlouva zůstávají zachovány.
Dále uvádíme, že klientka svůj podpis připojila pod kompletní předsmluvní informace na zadní straně Přihlášky k energetické soutěži, tudíž předpokládáme, že ji bylo zcela jasné, jaký dokument a s jakým obsahem podepisuje. Rovněž jsme prověřili verifikační hovor, v kterém ze strany našeho operátora jasně zaznělo, že jsme nezávislá společnost na dodavatelích energií a dále na dotaz, zda byla spokojena s obchodním zástupcem, odpověděla, že "jo, já myslím že v pohodě".
Z výše uvedeného máme za to, že jsme splnili všechny náležitosti a Přihláška k energetické soutěži je platná v plném rozsahu.
Klientka má možnost Přihlášku vypovědět k prvnímu možnému termínu konce platnosti Přihlášky, nebo ukončit kdykoliv s možností udělení sankce.
Platform Energy s.r.o

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2019 06:19, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.4.2019 14:45, před 6 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.