Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na eshopu sestryvakci.cz jsem si 13.12.2018 objednala zboží (2x hrnek) v hodnotě 460,- (včetně poštovného). Obratem jsem poslala peníze na uvedený účet a 17.12.2018 eshop přijal platbu. Od 17.12. se mnou prodávající nekomunikuje, napsala jsem několik emailů, zprávu přes formulář, který eshop nabízí, několikrát jsem se pokoušela dovolat na uvedené telefonní číslo. Vše bez odpovědi. Prodávající si na stránkách stále přepisuje datum dovolené. Možná, že existuje nějaký důvod k tomu zboží neodeslat, ale očekávala bych, že se prodávající alespoň ozve. To, že si napíše na web dovolenou není odpověď.
Hrnek kofein (kód 130, cena 150 ,-), hrnek srdce s fonendoskopem (kód 403, cena 170,-) + poštovné 140,-
Požaduji vrácení peněz zpět na bankovní účet.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
S paní Aubrechtovou, jsme se společně domluvily na stornu objednávky a vrácení platby zpět na účet. Platba byla odeslána dne 17. 1 2019. Jana Gryc Přecechtělová
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: