Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#29783Neoprávněný požadavek na zapalcení VIP členství

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2019, před 6 lety

Eva Rychlá

Znění stížnosti

Dobrý den,
nejsem zřejmě jediná, podle počtu stížností, která naletěla velice podivnému způsobu podnikání. Jako ostatní jsem si v dobré víře na zkoušku za 149,- 9.12. zaregistrovala na serveru singles50. Ale téměř okamžitě jsem byla svým okolím varována, že si mám dát pozor, protože mi můžou stáhnout koncem zaplaceného období až tisíce. zablokovala jsem tedy kartu a chtěla rozhodla se profil před ukončením smazat. Bohužel jsem to nestihla díky vánočnímu shonu před svátky a mezi svátky jsem se už na svůj účet nedostala. Byl mi znemožněn přístup zřejmě proto, že mi nefungovala karta, takže jsem si profil nemohlavymazat. Myslela jsem si, že díky bloklé kartě, a nemožnosti stáhnout si peníze, mě prostě seznamka vyřadila sama, a dál jsem se tím nezabývala. Ovšem z omylu mě vyvyedl výhružný email z 9.1.2019, kde mi společnost vyhrožuje exekucí, pokud jim nepošlu 2527Kč. Okamžitě jsem napsala výpověď, zaslala faxem, na adresu společnosti do Luxemburska a samozřejmě na všechny dostupné emaily, ale výsledek je nula. Společnost přes opětovné urgence pořád trvá na svém a žádné potvrzení o zrušení (i když je služba dávno zrušená) neposlala. A můj dotaz je, jak je možné vymáhat peníze za službu, která 1) skončila před měsíční zkušební lhůtou a doposud nebyla obnovena, 2) vím, od mých kontaktů, kterým jsem stihla dát email, že se nedá už na můj profil ani podívat. To znamená, že firma na mě drze vymáhá peníze za službu, kterou už neposkytuje a navíc ukončila porušením smlouvy ještě před měsíční zkušební lhůtou. Můžu na ně podat trestní oznámení popřípadě nemáte prosím nějaké povědomí o databázi těchto "obětí" pro případnou hromadnou žalobu? Přijde mi neskutečné, že jim to prochází, ačkoliv tu špatnou zkušenost má myslím úplně každý, kdo se na ni zaregistruje.


Produkt

otisk obrazovky o první platbě, ale jelikož to posílali oni mě, asi to nebude úplně užitečné


Požadované řešení

Potvrzení společnosti o zrušení profilu k datu před 9.1.2019 (minimálně týden před tímto datem jsem se už na profil nemohla přihlásit a nikdo mě tam nenašel a neviděl) a vyřazení mých osobních údajů z jejich všech databází, a potvrzení, že nic nedlužím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2019 08:50, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2019 09:45, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.1.2019 16:08, před 6 lety


Eva Rychlá

Dobrý den,
sice naprosto nechápu, proč mne firma nekontaktuje napřímo, jelikož jsem jim napsala to samé jako Vám, a tento email dostávám až po vložení své stížnosti na Váš server, ale určitě společnost přes tento email zkontaktuju.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 16:34, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.