Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
3x jsem reklamoval mobilní tel. Samsung galaxy S8 se stejnou závadou (nejde slyšet protistrana) v prvních dvou případech byla závada uznána a opravena, při třetí, kdy jsem požadoval odstoupení od kupní smlouvy reklamace uznána nebyla, ale přesto byl tel.opraven. Neuznána byla z důvodu, že byl ucpaný reproduktor. Při dotazu na servis, jak se mohl ucpat, když má tel. krytí IP68, kde byl se neměla dostat voda, ani prach mi bylo ze servisu odpovězeno, že krytí je až za reproduktorem,(tel. má tedy dle servisu ,,poloviční" krytí.) Když jsem se dotazoval na samsung chat jak to je, bylo mi řečeno, že krytí se vztahuje na celý mobil a odkázali mě s problémem na VOC samsung, kde věc prošetřili a servis prý neudělal žádnou chybu, opět se stejným dotazem, jak se do telefonu s krytím mohlo něco dostat mi nebyli schopni odpovědět - mail je několik dní bez reakce.
Samsung Galaxy S8
odstoupení od kupní smlouvy
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.
Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.
Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.