Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
na e-shopu Mall.cz jsem 15.11.2018 objednal zboží, které jsem nutně potřeboval 8.12. Předpokládaný termín doručení byl 19.11. Průběžně jsem dostal několik zpráv o stavu zásilky včetně omluvy za několikadenní zpoždění (27.11). V následujícím týdnu jsem 3x urgoval dodání u dopravce. Dvakrát jsem slyšel, že zboží bude dodáno "zítra", až 7.12. mi bylo sděleno, že je balík ztracen a nedostanu ho. Situaci jsem následně řešil na call centru Mall.cz, kde mi operátor doporučil, abych zboží objednal znovu, osobně vyzvedl a zaplatil. Na objednávku mi dal 7 minut, aby byla alespoň nějaká šance, že ho dostanu včas. Zároveň mi sdělil, že původní objednávka byla stornována a poslal mi e-mail s žádostí o číslo účtu, kam má poslat peníze. Do odpovědi jsem mu kromě něj poslal i žádost o kompenzaci vícenákladů spojených s mnou nezaviněnou situací.
28.12. jsem telefonicky upomínal vrácení peněz na call centru. Obratem (2.1.2019) mi přišel omluvný e-mail s vysvětlením:
"Dobrý den,
omlouvám se Vám za pozdní odpověď z kapacitních důvodů, a za chybu v přepisu.
Pokyn k vrácení platby byl zadán chybou z mojí strany až 28/12.
Jako kompenzaci za prodlevu vrácení platby Vám bude vystaven a zaslán na Váš email Slevový pokuaz o hodnotě 400 czk (pro využití v objednávce v ceně nad 500 czk)
Děkuji Vám za pochopení a přijměte prosím ještě jednou moji omluvu.
Přeji hezký den
S přátelským pozdravem,
Adam Vacek
zákaznický servis MALL.CZ"
Dnes je 15.1.2019. Internet Mall, a.s. již 2 měsíce zadržuje mé peníze a jakákoliv komunikace už pro mě nemá valnou důvěryhodnost, proto se s díky obracím na váš portál a doufám, že budu úspěšnější. Zároveň by mě zajímalo, na jaké kompenzace mám v takovém případě nárok. Zaplatil jsem 39,- za platbu v hotovosti, zboží jsem musel vyzvednout na centrále a s celou peripetií strávil nemálo času. Navíc ony 2 měsíce e-shop hospodaří s částkou 4 567 Kč, která mi ve vánočním čase chyběla více, než kdykoliv jindy.
Děkuji,
Miloš Červený Beníšek
Objednávka č. 104884996 obsahovala více položek
Vrácení peněz a kompenzace vícenákladů. Časově omezenou slevovou poukázku podmíněnou nákupem v nedůvěryhodném e-shopu nepovažuji za kompenzaci.
|
Tweet |
Pokud se smluvní strany dohodly na zrušení smlouvy od počátku, mají povinnost vrátit si plnění tak, jak si sjednaly. Strana, která takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.