Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem nový vůz Citroen u firmy C Car s.r.o. při jízdě mi začalo dělat problém rádio ve voze kdy při přechodu na jinou frekvenci poslouchané stanice začne rádio šumět a přeladí se až při extrémním šumu. Je to nejspíš chybné RDS v tomto rádiu. Celkem bylo provedeno pět reklamací a ačkoliv se problém zlepšoval není stále vyřešen a v pořádku. Vyměnili nejprve anténu, potom rozvod antény po voze, potom zesilovač a nakonec do vozu implementovali rádio z jiného vozu které dělalo ten samý problém pouze tak na 75% s čím si vystačily a předali mi toto jako opravenou reklamaci. Při poslední reklamaci před skončením záruční doby jsem opět uplatňoval reklamaci tohoto problému, ale bylo mi odpovězeno že rádio odpovídá všem standardům Citroen a že to přisuzované okolnímu terénu. Natočil jsem videa na telefon kde byl jasně vidět problém, ale autoservis si nevěděl rady a reklamaci zamítl. Prosím o pomoc jak mám tedy postupovat když reklamační doba již skončila a problém s rádiem stále přetrvává?
Citroen C4 Grand Picasso
Žádám pouze o vyřešení problému a dle zákona vyměnění autorádia za nový originální kus.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyřízením reklamace, je správným postupem rozporování vyřízení reklamace, kdy by spotřebitel měl přesvědčit prodávajícího, že vůz reklamuje oprávněně - k tomu může využít například znalecký posudek, pokud prodávající i tak argumentaci odmítá, je možné využít mimosoudní případně soudní řešení sporu.
Pokud spotřebitel vyřízení reklamace nerozporoval a má zájem uplatnit reklamaci novou, pak platí následující pravidla pro trvání záruční doby. Ustanovení § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, říká: "Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí."
Z výše uvedeného vyplývá, že pro uplatnění práva z vady je rozhodné, že se vada projevila v 24 měsících od převzetí zboží, zákon však spotřebiteli neukládá povinnost v této lhůtě vytknout prodejci vady. Spotřebiteli zákon nezakazuje vadu vytknout po uplynutí 24 měsíců od převzetí vozu, musel by však prokázat, že se vytýkaná vada projevila v uvedené lhůtě. Pokud by se však vada projevila po uplynutí lhůty, spotřebiteli již nenáleží právo vůz reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.