Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
dala jsem inzerát na prodej vstupenek na koncert. Během pár dnů byly vstupenky prodány a byla mi zadána adresa k odeslání vstupenek. Údajný pan Adam Simon (a adresa v ČR)si však můj dopis s dodejkou nepřevzal a Česká pošta mi vrátila dopis po měsíci zpátky. Chtěla jsem si ověřit pravost této osoby, už jméno a adresa mi přišla podezřelá.
Po několika napsaných e-mailech se společností Viagogo se mi nedostalo kloudné odpovědi na mé dotazy. Žádala jsem je o storno mého prodeje, že jim již nedůvěřuji avšak odpovědi na tento požadavek se mi nedostalo, vždy jen psali o tom, že musím dodržet podmínky prodeje. Jediné co mi uvedli, že mé vstupenky někdo dal k prodeji!!!- Viz kousek kopie z e-mailové komunikace podepsané panem Oldřichem:
Jak Vám bylo řečeno, Váš nakupující nabídl vstupenky dál k prodeji, na což má na základě našich podmínek plné právo.
Momentálně se pouze čeká na to, zda-li se vstupenky prodají dál. Bude mutné, abyste vstupenky odeslala znovu na stejnou adresu, abyste obdržela platbu.
Pokud vstupenky nedodáte, neobdržíte tak platbu a budou Vám naúčtovány poplatky.
Jam může někdo přeprodávat mé vstupenky, které mi ani nezaplatili??!!!
Prosím Vás o ochranu před těmito podvodníky, mohu Vám zaslat veškerou e-mailovou komunikaci a i foto odeslaného dopisu.
Děkuji Věrka O.
Vstupenky na koncert ZAZ
požaduji odstoupení od mého prodeje z důvodu ztráty důvěry v tuto společnost.
Přeprodávají vstupenky od prodejců, aniž by je zaplatili.
Tuto informaci jsem při zadávání inzerátu nedostala, nehledě na to, že člověk jednoduše nedohledá podmínky prodeje.
|
Tweet |
V daném případě je problémem to, že portál provozuje švýcarská společnost, vůči které je velmi problematické cokoliv vymoci. V současné době probíhají řízení se společností přímo ve Švýcarsku s účastí tamní spotřebitelské organizace a dozorového úřadu. Příslušné k řešení sporů jsou potom švýcarské soudy.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.