Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#29818Zneužití kredtiní karty, komplikované podání výpovědi , nejasné podmínky smlouvy a způsobu plateb, klamavé jednání.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 11 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.01.2019, před 6 lety

Pavel Lančarič

Znění stížnosti

Zaregistroval jsem 30.10. se na internetové seznamce https://app2.academicsingles.com/, 11.11. zaplatil kreditní kartou měsíční členství za poplatek 149 Kč, žel jsem zapomněl smlouvu vypovědět do měsíce a náhodně zjistil,že mi firma be2 S.a.r.l.(provozovatel) bez jakéhokoliv upozornění či vysvětlení, fakturace apod. prostřednictvím mé kreditní karty odčerpala z účtu částku 2247 Kč. Nedostal jsem žádnou informaci o tom, že tato platba proběhla a co vlastně by tato částka měla pokrývat, za co je stržena. Tuto platbu jsem zjistil náhodou při kontrole na svém bankovním účtu. Pokoušel jsem se na výše uvedených internetových stránkách dohledat podmínky, ale informace a podmínky jsou zřejmě úmyslně nejasně psané a těžko dohledatelné. Zablokoval jsem 15.1.2019 svou kreditní kartu, aby ji společnost nemohla znovu zneužít. 15.1.2019 jsem také reklamoval na pobočce banky, kde je můj bankovní účet veden, platbu, kterou společnost strhla a zneužila moji kreditní kartu.
Na webu seznamky společnost píše o možnosti výpovědi pouze faxem a či dopisem na adresu v Luxemburgu, na svých stránkách uvádí pouze e-mailovou adresu zákaznického servisu (patrně jen no-reply adresa), dle ostatních takto postižených uživatelů (dle Evropského spotřebitelského centra jsou jich stovky až tisíce jen v ČR) společnost nereaguje na případné i opakované výpovědi faxem, dopisem, o mailu nemluvě a dál vyžaduje nové poplatky, dokonce prostřednictvím exekučních firem. Takže klient prakticky nemá možnost smlouvu ukončit, firma je tak ubírá na jejich právech. Nevím jak postupovat, zda firmě poslat dopis jak požaduje, byť by měla naprosto dostatečná i výpověď podaná mailem. A jak reagovat dál na jejich případné ignorování výpovědi a výzvy k zaplacení dalších částek.


Produkt

https://app2.academicsingles.com/ - internetová seznamka, provozovaná firmou be2 S.a.r.l., s uvedeným sídlem :13 rue du Commerce, L-1351 Luxemburg, Lucembursko


Požadované řešení

Požaduji okamžité odstoupení od smlouvy, bezpodmínečné přijetí mé výpovědi smlouvy ze strany poskytovatele služby i ve formě mailu, vrácení neoprávněně stržené částky či minimálně její poměrné části k datu mého podání výpovědi. Absolutně a kategoricky odmítám jakékoliv neoprávněné platby navíc případně požadované poskytovatelem služby.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2019 06:43, před 6 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět. Smazání profilu není výpovědí. Tím se jen zbavuje spotřebitel možnosti využívat zaplacené služby.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď například prostřednictvím e-mailu. Pokud společnost spotřebiteli brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání se nepřihlíží.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.1.2019 09:47, před 6 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese michal.hlavacek@be2.com.

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.1.2019 14:04, před 6 lety


Pavel Lančarič

Poslal jsem na níže uvedený mail s výpovědí na adresu: michal.hlavacek@be2.com a zároveň na : zakaznickyservis@academic-singles.cz:

Dobrý den,
vypovídám tímto s okamžitou platností své Prémiové i jakékoliv jiné zpoplatněné i nezpoplatněné členství a vyžaduji definitivní smazání a deaktivaci mého profilu na vaší internetové seznamce: https://www.academic-singles.cz.

Celé jméno:.....
ID kontaktu:....
Uživatelské jméno: ....
mail při registraci:.....(tyto údaje ve výpovědi uvedeny)
Registrován od: 30.10.2018
Datum nákupu: 11.11.2018
Vědomě mnou zaplacená částka za Prémiové členství na 1 měsíc: 149
Neoprávněně stržená částka prostřednictvím kreditní karty z účtu: 2247 Kč (11.12.2018)
Důvod odstoupení od smlouvy: neoprávněné stržení částky 2247 Kč (11.12.2018) z mého bankovního účtu prostřednictvím mé kreditní karty bez mého předchozího uvědomění a udání jakékoliv informace o této platbě, jejím účelu, délce případné předplacené služby, faktury apod. Netransparentní podmínky smlouvy. Celková velká nespokojenost s tímto klamavým jednáním, recenze stovek ostatních nespokojených klientů a obavy z další finanční újmy a její případné komplikované zpětné vymahatelnosti, absolutní ztráta důvěry.
Reklamace transakce realizované platební kartou: Zároveň vás tímto informuji, že jsem na pobočce své banky z výše uvedených důvodů reklamoval vaši neoprávněnou, mnou neautorizovanou a podvodnou transakci ze dne 11.12.2018 a zablokoval kreditní kartu z důvodu jejího zneužití vaší společností.

Prosím o potvrzení přijetí tohoto e-mailu s výpovědním dopisem a potvrzení přijetí okamžité výpovědi vašich služeb dle výše uvedených informací a požadavků.

S pozdravem

Pavel Lančarič

odpověď společnosti: zřejmě automaticky generovaný mail z obou emailových adres:
Dobrý den,

děkujeme za Vaši zprávu.

Váš e-mail bude předán jednomu z agentů našeho zákaznického servisu a odpověď obdržíte během 5 pracovních dnů.


S přátelským pozdravem,

Váš zákaznický servis

__________________________________
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register : B123206
Managing Director : Laetitia Pateau

Otázka: Je tento výše uvedený postup z mojí strany dostatečný? Je to dostatečná forma výpovědi smlouvy? Nebo bych měl poslat dopis s podpisem s výpovědí na adresu společnosti, jak požaduje společenost na seznamce spolu s možností zaslat výpověď faxem?
Jak dále postupovat? Děkuji za odpověď.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2019 22:49, před 6 lety

Tímto zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.3.2019 09:03, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.