Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.1.2014 jsem zakoupil v kamenné prodejně mobilní telefon Nokia Lumia 925 white jako dárek pro syna, ten jej začal používat cca za měsíc. Dne 14.2.2014 jsem telefon reklamoval - ve sluchátku telefonu se ozývá indukce el. části, vrnění, bzučení a šumy, čímž je značně snížena kvalita zvuku. Po telefonické domluvě s prodejcem v Kroměříži jsem reklamaci uplatnil u firmy JR Mobil Trade Czech v Ostravě Porubě, jelikož tato je blíže. Na reklamačním listu mám opět razítko p. Skupina, se stejným IČ jako na dokladu o prodeji. 4.3. jsem si telefon vyzvedl, bohužel problém byl stále stejný. Dne 11.3.2014 jsem telefon zaslal opět na reklamaci do Ostravy (zásilka byla vyzvednuta 13.3.2014), nyní již poštou spolu s písemným vyjádřením - Uplatnění vady existující při převzetí zboží a žádostí o výměnu a pokud to nebude možné, tak o vrácení částky. Zároveň jsem žádal o písemné potvrzení o uplatnění reklamace. Žádné potvrzení jsem neobdržel. Při telefonickém dotazu ohledně mé reklamace mi bylo sděleno, že pokud chci vrátit peníze, musím toto řešit s prodejnou v Kroměříži - byl mi nadiktován email, kde jsem tedy svůj problém popsal - nicméně jsem později zjistil, že tento email patří firmě JR Mobil Trade. Z tohoto důvodu jsem 15.4.2014 zaslal emailem Uplatnění vady existující při převzetí zboží na adresu: reklamace@mobilni-telefon.as. Na tento email nereagovali. Dne 17.4.2014 jsem volal do prodejny v Kroměříži (hovořil jsem s panem M.), s tím, že očekávám vrácení částky, jelikož dle mého nebyla dodržena 30-ti denní lhůta na vyřízení reklamace. Prodejce mi sdělil, že reklamace už je vyřízena a že si mám pro telefon přijet, že oni nic posílat nemusí, prý jsem si jej neměl kupovat tak daleko. Pár minut nato mi přišla sms, že reklamace je vyřízena. Druhý den mi prodejce volal, že mi tedy telefon pošle, což jsem odmítl. Z výše uvedeného jsem tedy pochopil, že telefon je nyní na prodejně v Kroměříži.
mobilní telefon Nokia Lumia 925 white
Požaduji vrátit peníze.
|
Tweet |
Při prodeji zboží je prodejce povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Takovým poučením by se spotřebitel měl řídit. Dle ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele platí, že s výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Porušení této povinnosti může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce.
Jestliže spotřebitel uplatňuje nesplnění jakosti při převzetí, má právo na dodání nové věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Je tedy nutné přihlédnout k povaze vady. Lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na její bezplatné odstranění.
Jestliže je reklamace uplatněna u subjektu odlišného od prodávajícího, případné odstoupení z důvodu nemožnosti odstranění vady nebo z důvodu marného uplynutí lhůty je nutné uplatnit u prodejce. Aby se reklamace považovala za vyřízenou, podnikatel musí spotřebitele informovat o vyřízení reklamace nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění. V opačném případě má spotřebitel právo na odstoupení od kupní smlouvy.
Subjekt Skupin Rostislav nereagoval na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.